Blev en AEG i alla fall. Polermaskin har jag en riktig (230 mm/1000 w), likaså bandslip (SKIL 100 mm). Den verkar rätt OK, ska testa den ett tag nu innan jag uttalar mig. Den känns både lätt och rejäl och vibrerar inte så farligt.

P.S. Den verkar i alla fall vara hyffsad bland billiga apparater i ett Norskt test http://www.klikk.no/bolig/bonytt/article481654.ece?service=tips Å andra sidan, startfältet innehöll bara skit förutom en grön Bosch, Black and Decker brukar vara sämre än Biltema men kosta mer än SKIL. Hur kan dom överleva? D.S.
 
Har en makita BO6040 har svårt att tro att Festoolen skulle va så mkt bättre, vet inte vad som skulle kunna vara bättre? dammuppsugningen möjligen, har slipat ganska mkt med makitan kopplad till en dammsugare och visst blir det dammigt men det fina dammet som annars yr i luften sugs upp helt (såvitt jag kan se) stor skillnad utan dammsugare. Skulle inte köpa en vanlig excenterslip nu när man provat en roterande excenter, helt annan avverkning. Visserligen tyngre maskin men den orkar å andra sidan med en hel del. Handlade min från UK för ca 2500:-

Mvh Fredrik
 
Hej allihopa!
Eftersom trådrubriken var så bra fyller jag på med samma fråga. Har siktat in mig på ett inköp från toolstop och undrar vilken slip jag ska lägga i kundkorgen. Prislappen jag tänkt är cirkus 1000kr och jag tvekar mellan följande:
Bosch GEX125-1AE för 826kr.
Makita BO5031 för 795kr
Dewalt 26453 för 1032kr
Bosch PEX 270 732kr

Bosch verkar ju enligt tråden vara bra men vad skiljer GEX125-1AE från sina dyrare syskon? Vad jag kan se är det excentriciteten, är det värt att ha dubbelt så står siffra där för dubbla priset? Eller övertyga mig om en GEX 125AC.
 
Gör det själv ska testa en grön o en blå Bosch i nästa nummer, om du orkar vänta så länge och litar på dom. Se till att slipen vilken det nu blir har bra dammuppsug och helst går att koppla på dammsugaren.
 
KungAnka skrev:
Gör det själv ska testa en grön o en blå Bosch i nästa nummer, om du orkar vänta så länge och litar på dom. Se till att slipen vilken det nu blir har bra dammuppsug och helst går att koppla på dammsugaren.
Troligen inte värt att vänta på. De brukar hitta en "bästa köp" bland de billigare. Och deras poängsättning på de bättre motiveras sällan i texterna. Så det man brukar komma fram till är att bästa köp är en relativt bra för mindre pengar, och att de dyra är lite bättre än de billiga, men man kan inte lätt se vad som gav betyg och vad som inte gav det.

Hade gör det själv många år, det är en bra tidning, men inte för deras jämförelser.

--- Mats ---
 
Tja, kommer ut 30e. Och om det bara är grön mot blå skulle det vara intressant, varför är den blå så mycket dyrare? Tål att tänkas på. Annars känner jag igen fenomenet med ett test som anger pris och wattantal på produkterna och sedan utses en vinnare :(.
Fast då jag tycker pundet börjar krypa uppåt är jag nog för rastlös för att vänta 2 veckor.
 
Testerna brukar inte vara så genomgripande, möjligen kan man undvika bottennappen och kanske hitta riktiga fynd. Bedömningssiffrorna är mysko.
 
KungAnka skrev:
Testerna brukar inte vara så genomgripande, möjligen kan man undvika bottennappen och kanske hitta riktiga fynd. Bedömningssiffrorna är mysko.
Det var en bra slutsats, jo, testerna kan ibland visa en på de riktiga fynden. Trots allt B&D hatande i dessa forum har jag en mycket bra orange B&D pryl. Den hittade jag via en test.

--- Mats ---
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.