K
T Thomas_Blekinge skrev:
Många hundägare begriper inte att deras älskade djur inte är älskade av alla. En del människor har svårt med hundar, det kan vara rädsla, äckel eller allergier. Det finns dock hundägare som tar det på stort allvar, t ex dom som var hemma hos mig nyligen. DOm såg alltid till att det fanns minst 5 m avstånde mellan deras hund och mig, och att kopplingen inte tillät oönskat närmande.
Detta borde begripas av alla hundägare. Därför skriver jag här i alla hundtrådar. Vi som hatar hundar vill inte förbli tysta. Vill du förbjuda mig att yttra mig?
Det som är problemet är väl att du inte klarar av att utrycka dig på ett normal begåvat sätt. Wow vilka duktiga hundägare du känner… min hund går alltid i närheten av mig så länge ingen går i närheten av mig kommer inte hunden komma fram så det är upp till andra jag möter om dem vill ta risken att hunden kan komma fram eller inte . Tror alla har fattat i alla hundtrådar att du är rädd för hundar och hatar hundar. Denna tråd har inget med hundräddsla att göra så du har inget kunnande eller vilja för den delen att tillföra något här så du kan väl låta oss slippa dina dryga inlägg?
 
  • Gilla
ganten och 3 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Tory och Krux borde tänka på sitt blodtryck. Varför hetsa upp sig så på en människa som tycker att hundar är äckliga? Andra tycker kanske att ormar är läskiga.
Jag har inga som helst problem med mitt blodtryck, det är inte jag som har irrationella tvångstankar.
Jag hetsar inte upp mig över folk som tycker hundar är äckliga, eller är rädda för hundar, jag har inget annat än respekt för det. Självklart finns det även folk som är rädda för ormar, flygplan, råttor, spöken eller Storpotäten! Men de flesta av alla dessa människor har inget behov av att förklara för alla andra varför man borde vara rädd, speciellt inte när de inte har varit med i diskussionen från början.

Som Krux är inne på i inlägg #91 så kan du heller inte uttrycka dig på ett normalt begåvat sätt i ämnet. Att skriva om att ta någons sällskapsdjur av daga är inte normalt, det måste du ju själv inse...? Samtidigt så är du uppenbarligen varken dum eller har svårt för att uttrycka dig på ett vettigt sätt i andra ämnen, i andra trådar.

Så återigen: Kan du inte ta och fundera över ditt beteende, inse att det inte gagnar någon - inte ens dig själv, och snälla pretty please with f-ing sugar on top: Sluta förstöra för alla som vill prata om hundar!
 
  • Älska
  • Gilla
Krux och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.