Åsa Lund
Det vore bra med en vanlig dörr in i garaget. Antingen från carporten eller via förrådet?
Och så tycker jag att alla dörrar in till klädkammare på ovanvåningen ska gå utåt istället. Blir knappt nån yta kvar inne i dem annars.
Fin och pampig kåk!
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Det vore bra med en vanlig dörr in i garaget. Antingen från carporten eller via förrådet?
Och så tycker jag att alla dörrar in till klädkammare på ovanvåningen ska gå utåt istället. Blir knappt nån yta kvar inne i dem annars.
Fin och pampig kåk!
Tack för dina synpunkter till garaget ska det vara dubbelportar inte som inritan. Då kan man gå in där utan att behöva släppa ut all värme. Det finns också en risk att det blir en dörr mellan förrådet där och garaget. Öppna dörrar utåt från garderoberna ska jag komma ihåg
 
Göra sådär med kyl & frysen och i det dumma hörnet som den lånade bilden
 
  • Ritning av en lägenhetsplan med markerade områden för kyl och frys i köket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
G Gustav H skrev:
våra garderober blir just där du tycker vi borde ha våra fönster
... vilket beror på att ni kanske borde reflektera över garderobernas placering. Traditionellt placerar man i denna byggnadstyp klädförvaring i "kattvinden" där rumshöjden är lägre. Ni låter istället klädförvaringen breda ut sig över vindsvåningens värdefulla fullhöjdsyta.

Vidare om grovingången: Mycket begåvat tänkt att utrusta den med dusch. Men löp då tanken ut, och sätt duschen omedelbart innanför tröskeln, som i en sluss. Då får inte byrackan en chans att sätta mer än fyra skitiga tassar inomhus. Är det en labrador?
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
BirgitS
Ni har väl tänkt på att en dusch i tvätt/groventré innebär att det blir ett våtutrymme som kräver tätskikt även på väggarna och att man följer av reglerna från BKR eller GVK?

Jag föreslår att ni sätter tvättmaskinen och torktumlaren bredvid varandra så att ni får en större sammanhängande yta att sortera och vika tvätt på samt att det blir enkelt att ösa över det som har tvättats till tumlaren (och att deras luckor öppnas från varandra).
 
  • Gilla
Gustav H och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Både tvättmaskiner och torktumlare är i 99% av fallen högerhängda luckor på...
 
  • Gilla
Gustav H
  • Laddar…
Hemmakatten
I vårt förra hus var TM högerhängd och TT vänsterhängd. Där vi bor nu är TM vänsterhängd. Så det verkar variera.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.