TRJBerg TRJBerg skrev:
En spännande tråd. Det riktigt gnistrar om den.
Välkommen
 
E El-Löken66 skrev:
Hur man gör vad?
Är det någon som vet vad TS försöker åstadkomma överhuvudtaget?

Hen ska köpa elmateriel till sin elektriker men denne har inte specificerat vad, mycket troligt har denne fått samma förklaring vad som ska göras som detta forum.

Vad taskigt av dig att påstå att svaren från detta forum skulle vara till för att förvirra och översitta, kan du utveckla detta med några exempel kanske?
Förr TS som förvirrar.
 
D
2x18
 
E El-Löken66 skrev:
Hur man gör vad?
Är det någon som vet vad TS försöker åstadkomma överhuvudtaget?

Hen ska köpa elmateriel till sin elektriker men denne har inte specificerat vad, mycket troligt har denne fått samma förklaring vad som ska göras som detta forum.

Vad taskigt av dig att påstå att svaren från detta forum skulle vara till för att förvirra och översitta, kan du utveckla detta med några exempel kanske?
Ber om ursäkt för att jag skrev ni, skulle ha skrivit somliga såklart.
TS vill koppla sina 400v elementer med så få moduler som möjligt. Utöver det undrar hen vilken JFB hen behöver tror jag iaf.
 
  • Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
D Derbyboy skrev:
2x18
2 st. 18 poliga eller 2 st. 2x18 poliga?
 
TRJBerg
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Välkommen
Tack!
 
J J Vos skrev:
Ber om ursäkt för att jag skrev ni, skulle ha skrivit somliga såklart.
TS vill koppla sina 400v elementer med så få moduler som möjligt. Utöver det undrar hen vilken JFB hen behöver tror jag iaf.
Varför ska hen (TS) ha reda på vad han ska ha för dvärgar till element när han inte ens har huvudbrytare eller jfb?
 
D
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
2 st. 18 poliga eller 2 st. 2x18 poliga?
bra fråga!

Det är två rader med 18 st enkelplatser på varje rad. Kan de vara svaret på din fråga?
 
D
Skåpet heter golf 218
 
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Varför ska hen (TS) ha reda på vad han ska ha för dvärgar till element när han inte ens har huvudbrytare eller jfb?
För att hen vill det kanske?
 
D Derbyboy skrev:
bra fråga!

Det är två rader med 18 st enkelplatser på varje rad. Kan de vara svaret på din fråga?
Ok, då har du köpt två centraler (kapslingar) som har totalt 36 moduler vardera.

Finns det nollskenor och jordskena i kapslingarna?
 
J J Vos skrev:
För att hen vill det kanske?
Hen börjar i fel ände
 
D
Det andra skåpet är ett 2x12 och heter gamma 212. Elementary går dock till huvudskpet där den gaml centralen satt.

egentligen tror jag vi kan lämna det lilla skåpet för elementen går inte dit
 
D
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Ok, då har du köpt två centraler (kapslingar) som har totalt 36 moduler vardera.

Finns det nollskenor och jordskena i kapslingarna?
bet ej vad som brukar ingå i själva kapslingen. Sk kika på jagets hemsida
 
D
Material för inkopplingen av elementen tänkte jag var svårast och störst risk för fel så det var därför jag började där.

tänkt huvudbrytare:
Skärmbild av en Hager huvudbrytare 3x40A HA302S från en webbutik, med pris och antaljustering synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
D
J J Vos skrev:
Ber om ursäkt för att jag skrev ni, skulle ha skrivit somliga såklart.
TS vill koppla sina 400v elementer med så få moduler som möjligt. Utöver det undrar hen vilken JFB hen behöver tror jag iaf.
spot on
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.