Poängen med service är nog att man med jämna mellanrum ska lyfta loss dörren och blåsa rent och smörja. Väntar man till hjulen är platta är det såklart försent att tänka på service........
 
  • Gilla
Huggedugge1
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
Poängen med service är nog att man med jämna mellanrum ska lyfta loss dörren och blåsa rent och smörja. Väntar man till hjulen är platta är det såklart försent att tänka på service........
Okej, hur menar du att det hjälper, hjulen är ju förstörda sedan innan jag köpte huset. Tack för ett mycket givande inlägg.

S Stefan1972 skrev:
Poängen med service är nog att man med jämna mellanrum ska lyfta loss dörren och blåsa rent och smörja. Väntar man till hjulen är platta är det såklart försent att tänka på service........[/QUOTE
 
two_meters two_meters skrev:
Okej, hur menar du att det hjälper, hjulen är ju förstörda sedan innan jag köpte huset. Tack för ett mycket givande inlägg.
jag tänkte mest på inlägg 11......i ert fall hjälper det ju föga nu såklart.
 
two_meters two_meters skrev:
Vi har åtta st skjutdörrar i vårt uterum och de kärvar ganska ordentligt.”
Jag fick hem mina hjul nu från Willab Garden. Tycker du skall testa. Tror att dom kanske passar din profil. Min passade dom iallafall och våra profiler är nog inte så jättelika: https://www.willabgarden.se/sok/ artikelnr 30004. (Kan justeras 3 mm i höjdled.) Ser inte ens ut som mina gamla, passade ändå - fn vilken skillnad mot tidigare! Känns ovant att kunna öppna hela partiet med lillfingret.
 
  • Gilla
two_meters
  • Laddar…
Huggedugge1 Huggedugge1 skrev:
Jag fick hem mina hjul nu från Willab Garden. Tycker du skall testa. Tror att dom kanske passar din profil. Min passade dom iallafall och våra profiler är nog inte så jättelika: [länk] artikelnr 30004. (Kan justeras 3 mm i höjdled.) Ser inte ens ut som mina gamla, passade ändå - fn vilken skillnad mot tidigare! Känns ovant att kunna öppna hela partiet med lillfingret.
Får åka förbi och köpa ett par, tror att de är alldeles för låga för mina dörrar men vårt att testa.

Tack för tipset och trevlig helg!
 
  • Gilla
Huggedugge1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.