tommib
Med de begränsningar du anger så tror jag inte att du kommer få ihop en vettig bostad där två vuxna människor ska kunna bo permanent. Som hotellrum skulle det kanske fungera men inte som permanentboende.

Jag förstår att du tycker att Anna_H kom med dålig feedback men det är ett faktum att den där planlösningen är orimlig för ett permanentboende. Du slösar för mycket plats på en yta som inte blir något annat än genomgång (köket) samtidigt som du har extremt lite plats till t.ex. soffa. Sovrummet blir också förhållandevis litet och oflexibelt. Du slösar plats på en vägg som inte måste vara där.

Min rekommendation skulle vara att släppa tanken på avskilt sovrum. Om ni absolut måste få det att fungera på denna yta och absolut måste ha garderober eller liknande är det mer effektivt att ha en klädkammare som även kan tjäna som allmän förvaring.

Hade jag varit tvungen att göra detta med dina förutsättningar hade jag lagt badrummet "bakom" köket, dvs lagt det i hörnet där den vita ringen är. Jag hade i övrigt haft samma lösning med vinkelkök, det är mest utrymmesbesparande. Sovrummet hade jag skippat helt, och istället planerat för en avskärmande bokhylla mellan soffa och säng. Vid behov av förvaring kan man sätta en klädkammare där du har planerat badrummet idag. Om du kan tänka dig att ha entren från andra hållet och absolut måste ha ett sovrum hade jag nog lagt sovrummet på norrsidan. Det är bra av andra anledningar också, t.ex. att det blir svalare. Då kan man ha kvar badrummet där det är och flytta upp köket för att göra plats för sovrummet "bakom" mot den långväggen.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.