Menar du ungefär så här? Funderat på tvättmaskin men inge bra lösning med torkning. Finns sjysst tvättmaskin och tork i källaren som används sparsamt. Badrummet är lite litet för det också känns det som.

3D-modell av ett litet badrum med dusch, toalett, handfat och tvättmaskin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

3D-visualisering av ett litet badrum med duschhörna, handfat och toalett.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

3D-rendering av ett litet badrum med handfat och dusch, utan utrymme för tvättmaskin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tack för din feedback!

Jarlingar skrev:
I ditt fall skulle jag placera wc direkt till vänster och 90x90 dusch i vänstra inre hörnet.

Till höger handfat och förbereda för tvättmaskin.

Inga problem att flytta runt när det renoveras.

Tar max en dag för två man att riva ut allt och bila upp golvet för nya stammar.
 
Jens Nerbring skrev:
Menar du ungefär så här? Funderat på tvättmaskin men inge bra lösning med torkning. Finns sjysst tvättmaskin och tork i källaren som används sparsamt. Badrummet är lite litet för det också känns det som.

[bild]
[bild]
[bild]

Tack för din feedback!
Hade jag varit och titta på lägenhet och badrummet sett ut så med tvättmaskin så hade det definitivt gjort mig mer intresserad, då torkning är det minsta problemet, tröjor och byxor brukar åka upp på galgar och hängas på kabin och den utfällbara torkställningen tar resten , bara ställa i ett rum.

Större grejer går ju tvättstugan.
Ta en funderare på om du vill ha tvättmaskin eller åtminstone förbereda då det är svårt att ändra i efterhand.
 
  • Gilla
Jens Nerbring
  • Laddar…
Du har nog rätt! Tack! Vad tycker du om planlösningen?
 
BirgitS
Du får nog vara försiktig med att ha handfatet för nära dörren, risk för att man går in i det eller upplever badrummet som mycket trångt bara för att det är trångt att ta sig in. Behöver du ha en så lång kommod? Förvaring går ju att lösa på många sätt.

Vi har en kombinerad tvättmaskin och torktumlare sen ungefär tre år och det fungerar bra. Storleken är som en vanlig tvättmaskin.

Hur stor är lägenheten eftersom du ritar in två handfat?
 
Bara någon kort kommentar...

Förutsätt absolut inte att du kan eller får flytta runt hur du vill.
Framförallt toalettavloppet kan vara väldigt svårt att flytta om det är i en lgh med boende under då detta rör är ganska tjockt och avloppsbojar/vinklar bygger ganska mycket så det kan bli svårt att få plats om det ska flyttas.

Brunn ska bytas oavsett vad föreningen säger eller inte och oavsett om de betalar det eller inte.
Men man ska alltid kolla med föreningen då de ibland har speciella krav och ibland då även bekostar detta brunnsbyte som normalt ligger på 4-5000:-.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
När jag gjorde badrummet i min gamla lägenhet så var toaletten ca 180x170.

Såg likadant ut som ditt med allt längs samma vägg.

Där gick stammen ut i duschen, men det var inga problem med att klara höjder.

Blev spegelvänd mot det förslag jag gav.

Om det är lättbetong i väggen så är det lätt att flytta dörren så att wc och dusch kan vara på högra sidan = kortare stam till toaletten.

Filma stammen om du vill veta mera om dragningen (y)
 
  • Gilla
Jens Nerbring
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.