Efter att sambon gjorde slut, Jag bestämmer mig för att köpa ut henne hur fastigheten. Så vil jag börja renover "bort" alla minnen som sitter i väggarn, i alla fall de man kan:confused:



Så jag har tänkt att göra iording hallen som första etapp, men jag och tapeter är inte bra vänner, tycker det är jätte svårt med inredning å allt sånt..... Så därför skriver jag här. Jag vill göra iordigen hallen till "min"


Det jag tänker är

*ny tapeter
* hall möbel av något slag
* ev bygga ett element skydd, då det inte är snyggt med de elementet som sitter där nu:(

bigofar lite bilder, å lämmnar de i era hände:)

IMG_0202.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_0203.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_0204.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_0205.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_0206.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Kan säga att det är samma tapet, runt hörent. å den är sedan på övervåningen, men tror jag kan göra att bra avslut med den nya tapet, vi trappen.


Tack så mycket för hjälpen
 
Vad har du för smak?
Vad gillar du och vad gillar du inte?
Tex färger och matrl?
 
Enk Projektet skrev:
Vad har du för smak?
Vad gillar du och vad gillar du inte?
Tex färger och matrl?
ja du... det var alltid varit min sambo som har löst den här delen, men hon tog beslutet att lämmna mig, så nu står ja här själv, med huset, ska köpa ut henne.

ja smak.... det vet jag inte vad jag ska säga...
ja jag vet faktist inte själv. gillar väl inte för mycket mönster på tapet, om de inte är en fondvägg då
ljusa färger, grå.. gillar valnöt, då jag har valnötsgolv osv
 
Åk runt och titta på tapeter du gillar, börja där :)
 
kommer i alla fall att bli ett element skydd... har dock inte gjort något beslut om, man ska låta de gå hela vägen, eller om de ska sluta, där elemenet gör... vad tycker ni?
 
Jag måste tyvärr rösta för att varken bygga elementskydd eller köpa någon ny möbel.
Elementet ser ut att vara ett gediget klassiskt och de är vackra som de är!
Svårt att se på bilderna men en extra hallmöbel kan nog bli lite trångt. Försök alltid behålla en hall, en entré, rymlig och luftig!

Vänta med större inköp och bo in dig själv en liten stund! Minnena är svåra att renovera bort. Bättre du bearbetar dem på annat sätt!

Jag är övertygad om att om några veckor kommer sedan DIN egen stil, ditt eget tycke och smak, till slut att växa fram!
 
  • Gilla
eviljava och 1 till
  • Laddar…
Jag känner verkligen med dig, och hoppas att du kan komma vidare snabbt. Mitt tips för att få hallen att inte påminna dig om sambon är dock att få den att påminna dig om andra personer i ditt liv genom att be familj eller vänner att hjälpa dig att inreda den istället för oss främmande människor på nätet. Då spelar det ingen roll vilken färg tapeten har, för det är tapeten du och en vän satte upp tillsammans och höll på att bli galna över mönsterpassningen, och elementskyddet kanske blev lite snett, men det var bara för att ni skrattade så mycket medan ni gjorde det. :) Fyll på med nya minnen helt enkelt!
Lycka till!
 
  • Gilla
kulle och 4 till
  • Laddar…
Jag gillar verkligen elementskydd och ska följa ditt bygge med stort intresse. Har du inte bestämt hur det ska se ut så finns det bilder med exempel här: https://www.byggahus.se/kok/elementskydd-dolja-radiatorer

Säg vilka färger på tapeter du gillar, så ska jag ge dig några förslag.
 
Golvet är så mörkt i hallen så jag tror det blir bäst att ha en ljus tapet. Vad säger du om rutigt?

rutig_sandberg.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sandberg

tapet-ferm_.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tapet från Ferm, bild via http://attvaranagonsfru.elsasentourage.se/2013/02/21/att-ha-hallen-fardig/

rutig_lizaslantlliv.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Foto via http://lizaslantliv.blogspot.se

tapet_happyhomes.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tapet från http://www.happyhomes.se
 
  • Gilla
berne88 och 1 till
  • Laddar…
Y
Kolla på styrleroom-sidan och spara alla bilder du gillar och sen kan du mixaihop något som passar din hall. :)
 
Marlen Eskilsson skrev:
Golvet är så mörkt i hallen så jag tror det blir bäst att ha en ljus tapet. Vad säger du om rutigt?

[bild]
Sandberg

[bild]
Tapet från Ferm, bild via [länk]

[bild]
Foto via [länk]

[bild]
Tapet från [länk]
Tack för ditt svar.

Ja tror även, på ljusa färger (grå,vit beige,) ja färgen, kan nog vara vilket som entligen så länge de är en ljus nyans. men rutigt, det har jag redan en i köket som fond, å en på övervånigen, Å den är väldigt lik den översta bilden.
 
Gizmokvack skrev:
Jag måste tyvärr rösta för att varken bygga elementskydd eller köpa någon ny möbel.
Elementet ser ut att vara ett gediget klassiskt och de är vackra som de är!
Svårt att se på bilderna men en extra hallmöbel kan nog bli lite trångt. Försök alltid behålla en hall, en entré, rymlig och luftig!

Vänta med större inköp och bo in dig själv en liten stund! Minnena är svåra att renovera bort. Bättre du bearbetar dem på annat sätt!

Jag är övertygad om att om några veckor kommer sedan DIN egen stil, ditt eget tycke och smak, till slut att växa fram!
men jag tror de kan bli lite fräckt, med ett skydd, har en vän som är väldigt duktig på att rita, så tanken är att hon ska måla ett fint mönster, å sen kommer den, tavellisten att försvinna, å ersättas med element skyddet, Å det kommer bli vitt skulle jag tror. Sen är problemt att hallen är väldigt liten, har hatthylla, men det är allt. har inte något att ställa skor i:( så någon form av bänk,skohylla eller något känns som de kan vara bra att ha
 
Jag håller med Gizmokvack.

Bygg inte över det där elementet. Elementskydd är avsedda för fula, släta element, inte dessa klassiska skönheter! (y)
 
Kan ju alltid måla om elementet också. Jag skulle sätta en något större hylla över elementet i ek.

Den randiga tapeten och hatthyllan skulle jag byta ut. Osäker på ny tapet. Det behövs lite färg i rummet, men det behöver kanske inte komma från tapeten... hatthyllan skulle jag byta ut mot ett grunt (20-25cm?) öppet skåp golv till tak, så det inte känns som om jackorna försöker smyga upp för trappen, det kanske kan få lite färg.

Svår yta att inreda på, rätt trångt och öppningar åt alla håll. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.