Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Paul-Staffanstorp skrev:
Personligen använder jag Würts limtätmassa om inte leverantören skickar med något speciellt eftersom den är riktigt grym till just detta.
följ monteringsanvisningarna skrev nån......;)
 
estwing skrev:
följ monteringsanvisningarna skrev nån......;)
EXAKT...men om det inte medföljer någon skrev jag väl för f-n...

Nu börjar ju du bli riktigt dryg !:rolleyes:

Gnäll inte på att andra ska läsa ordentligt när du inte själv ens klarar en mening.;)
 
estwing skrev:
tråd 3 har jag skrivit siliconlim, läs.

hmmmm, ej samma krav hos en privat person som när man är poå byggen?
vad e du för en pajas?
man bygger med samma snygghet varesig man e hos hey baberiba lr hos nån shejk......
jag har satt på villa områden å där är det ej små enkla kök, ge dig nu.

sen behöver man ej skryta om hur mycket ett kök kostar, ganska ointressant för kvaliten på utförandet av jobbet är samma som ett kök för 10K.


läst ditt sista du skrev i ditt inlägg.
du är ingen snickare....
ett uttalande som säger det mesta det du dkrev, skämt..

mvh marcus som är snickare.
Sluta nu med din kaxighet som inte är intressant är du snäll !

Nu var det inte fråga om VEM man är hos utan VAR och det är två vitt skilda saker.:confused:
Jag har aldrig sagt att man bygger med olika "snygghet" om man är på bygge eller hemma hos någon.:rolleyes:
Jag skrev att det ställs andra krav när man arbetar hemma hos en privatperson i en bostad där de bor och lever samt har sitt bohag, än vad det gör på ett bygge.
Detta gör naturligtvis att allting tar längre tid att montera.
Förutsättningarna på nybygge är dessutom ultimata ur infästningspunkt till skillnad från gamla hus vilket gör mycket på monteringstiden.
Självfallet blir det ofta att det slarvas lite mer på byggena också eftersom inte de som senare ska bo och leva i köket är på plats och kan kritisera något och man har större toleranskrav där än vad en privatperson har.
Sanningen är illa hörd och det är klart att du inte vill höra detta, men jag har sett många kök monterade av byggnadssnickare på olika byggen runt om i landet så jag vet tyvärr vad jag pratar om. ;)

Ditt inlägg visar ju på flerbostadshus eller hur... (80 uppgångar med 8-11 kök/uppgång.)
De köken är oftast ganska enkla och kom inte här och påstå att du på max två dagar monterar upp ett normalstort kök t.ex i vinkel med spotar, spotskivor, täcksidor, passbitar, takanslutningar/krönlister, bänkskivor, handtag, socklar, dämpare, m.m m.m.
Då måste det se ut därefter också. :surprised:

Dessutom kan man aldrig jämföra en montering av ett kök i ett nybygge eller hemma hos en privatperson eftersom man där måste se till att lägga tid och engagemang redan från scratch så att t.ex vatten och el blir rätt förberett.
Inte alla ställen kan man såga inne i lgh eller hus där folk bor trots koppling till dammsugare och då får man planera och ev. ta med sakerna och såga på annat lämpligt ställe om det fungerar.
Finns mängder av saker som gör att man måste inse att det tar längre tid att montera i en privatbostad än på ett bygge och det borde du med inse om du nu är så otrooooligt duktig som du påstår i vart och vartannat inlägg.

Jag skryter absolut inte om någonting...det är ju du som kör med sådant. :eek:

Priset på kök styr inte kvalitén på monteringen, men ett dyrare och exklusivare kök innehåller oftast mycket specialdetaljer som gör att det tar längre tid att montera upp än ett billigare och enklare kök utan t.ex 22mm fanerad mdf som man ska fälla in spotlights i och passa till under väggskåpen.

Och var har du nu fått det ifrån att jag inte är en snickare då... :confused:
Vad har du för grund för dina påhopp !?
 
T
Men herregud alltså, kan ingen av er goltuppar svälja stoltheten?

Lekstuga som sagt.........
 
tank77 skrev:
Men herregud alltså, kan ingen av er goltuppar svälja stoltheten?

Lekstuga som sagt.........
Sorry tanken, men när folk kör med personangrepp och kallar mig för pajas utan anledning och påstår att jag skryter när jag inte gör det och som grädde på moset påpekar för mig att jag inte är snickare när jag i själva verket utan att skryta är en väldigt efterfrågad köksmontör i hela min region...

Då har man svårt att vara tyst och ta mer skit utan att försvara sig. ;)


Det är bara att inse att Estwing springer på byggen och är överlycklig för att de vill att just han bygger köken på dessa ställena...och det trivs han med.

Jag bygger kök hemma hos privatpersoner eftersom jag gillar detta då jag anser att det ställer högre krav på mig vilket jag trivs med.;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.