R rävlyan skrev:
Den typen av rör är ära som tusan , bara ett tunt skal går knappt att titta på när dom är gamla
utan att gå sönder
Som quick säger en vulktape runt som akutvård går bra , men gör bra rent så det biter
Låter läskigt. Vad heter den typen av rör?
 
R
AVLOPPSRÖR , men av den äldre sorten som fanns då , nya regler och rörtyper nu
I mark eller under grundsula brukar dom hålla skapligt , men i fria luften som hos dig
vibrerar som med spolning och kan spricka
 
Vet inte exakt vad dessa rören kallades, men de går under den föga smickrande benämningen "äggskalsrör"
Ofta är de limmade i skarvarna.
Säkerligen får man öppna upp lite till i väggen, så man kommer åt en rak rörände.
Du bör ha i åtanke att badrummet inklusive alla rör har gjort sitt, och kommer att behöva renoveras i sin helhet. Lägg in det i din budget över framtida projekt.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
R rävlyan skrev:
AVLOPPSRÖR , men av den äldre sorten som fanns då , nya regler och rörtyper nu
I mark eller under grundsula brukar dom hålla skapligt , men i fria luften som hos dig
vibrerar som med spolning och kan spricka
Jo att det är ett avloppsrör fattar jag, är inte helt tappad bakom en vagn även om det i dessa sammanhang säkert kan verka så. Tänkte om den typen av gamla rör hade något speciellt namn.
 
L lordi skrev:
Vet inte exakt vad dessa rören kallades, men de går under den föga smickrande benämningen "äggskalsrör"
Ofta är de limmade i skarvarna.
Säkerligen får man öppna upp lite till i väggen, så man kommer åt en rak rörände.
Du bör ha i åtanke att badrummet inklusive alla rör har gjort sitt, och kommer att behöva renoveras i sin helhet. Lägg in det i din budget över framtida projekt.
Tack. Vi är väl medvetna om att även badrummet gjort sitt, däremot hoppas vi att det blir ett projekt för nästa ägare eftersom vi inte tänkt bo kvar så länge till.
 
R
T tappvattenledning skrev:
Jo att det är ett avloppsrör fattar jag, är inte helt tappad bakom en vagn även om det i dessa sammanhang säkert kan verka så. Tänkte om den typen av gamla rör hade något speciellt namn.
Ber om ursäkt :( om det uppfattades på fel sätt av min skrift , hade inte alias för rören som äggskalsrör
just då;)
 
R rävlyan skrev:
Ber om ursäkt :( om det uppfattades på fel sätt av min skrift , hade inte alias för rören som äggskalsrör
just då;)
Lugnt!:D
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.