Då har det hänt borrade i en vattenslang när jag skulle montera lite grejer. Det är biltemas system (påhopp undanbedes). I ena änden har jag fördelaren inga problem att släppa och dra i slangen. Men i andra änden har jag biltemas väggbox. och jag har släppt plastmuttern runt, men det verkar fysikt/geometrisktomöjligt att få ut vinkel och slangen. Någon som har provat vet hur man gör?

Skickar upp lite bilder som jag hittade på forumet på boxen och en på min installation.
 
  • Bordsmonterad skärmställning med lutad svart plastarm, på högkant, mot trämöblerad yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett fordons turbinliknande komponent på ett bord, bredvid en bärbar dator. Verktyg för mekanisk eller teknisk användning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Demonterad kameradel och mässingskoppling på ett bord, tekniska komponenter, liggande bild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett skadat hål i väggen med sikt till mörkt hålrum och metallknopp, omgiven av vit mönstrad yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nä den där ser inte speciellt omdragbar ut. Flänsen sitter ju som ett mothåll.

När man drar om tex Uponor så har man en speciell hylsa med t-skaft för att få kraft nog. Även det andra röret man drar i sitter ju ihop med wire då det är rejält jobbigt att dra om ett rir
 
Lyckades faktiskt med en ansenlig mängd våld få ut den. Nu ska jag bara få in den nya slangen.
 
  • Mässingsrör sticker ut från ojämnt genombruten vit vägg, ofärdig badrumsinstallation, närbild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack för den tråden, en fråga får man skarva ytterröret dolt? Måste kanske ta upp den lite i taket för att hjälpa till pga många böjar
 
Krilleman
Vid all omdragning av PEX i befintligt skyddsrör måste du ha en kamrat som matar på i andra änden medans du drar.

Viktigt!

Då behöver du nog inte öppna på "mitten" för att mata på.

Men det är upp till varje tillverkare av PEX om dom har godkännande för skarvning dolt av skyddsrör.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.