Skitig blir det om man inte rengör/underhåller, precis som allt annat.
 
Jag lindade en rak cirka två meter lång ledstång idag. Strök inte kanten som det står i den här tråden. Och blötte inte heller lädret. Följde den här instruktionen:
I början och slut improviserade jag så att jag fick skinn där också. Jag limmade skarvarna men häftade faktiskt med häftpistol också (in mot väggen) för att vara på säkra sidan. Det känns inte när man håller i stången.
 
  • Läderräckt klädd ledstång fäst på en vit vägg utan att slipa eller blöta lädret.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
ULBE1976 och 2 till
  • Laddar…
T
Katja2 Sara Nilsson2 skrev:
Jag lindade en rak cirka två meter lång ledstång idag. Strök inte kanten som det står i den här tråden. Och blötte inte heller lädret. Följde den här instruktionen: [media]I början och slut improviserade jag så att jag fick skinn där också. Jag limmade skarvarna men häftade faktiskt med häftpistol också (in mot väggen) för att vara på säkra sidan. Det känns inte när man håller i stången.
å va snyggt det blev, jag har också hittat den videon på nätet och hade tänkt följa den. Vart köpte du skinnbandet?
 
Här köpte jag det:
https://www.gallivaretextil.com/shop/
Har ju inte provat något annat men funkade väldigt bra att linda och deras åtgångsberäkning stämde bra Hade tänkt ta hjälp med detta men känns roligt att ha gjort själv trots lite skavanker. Lycka till!
 
T
Katja2 Sara Nilsson2 skrev:
Här köpte jag det:
[länk]
Har ju inte provat något annat men funkade väldigt bra att linda och deras åtgångsberäkning stämde bra Hade tänkt ta hjälp med detta men känns roligt att ha gjort själv trots lite skavanker. Lycka till!
super, jag hade tänkt göra det själv för jag vet att jag kan men också att det kostar runt 8000:- för att få det gjort. Så det blir ju x antal tusenlappar billigare att göra själv. Vilken färg på skinnet valde ni?
 
Katja2 Katja2 skrev:
Jag lindade en rak cirka två meter lång ledstång idag. Strök inte kanten som det står i den här tråden. Och blötte inte heller lädret. Följde den här instruktionen: [media]I början och slut improviserade jag så att jag fick skinn där också. Jag limmade skarvarna men häftade faktiskt med häftpistol också (in mot väggen) för att vara på säkra sidan. Det känns inte när man håller i stången.
Snyggt! Hur gjorde du för att få det snyggt i ändarna? Jag ser inte att du satt någon form av ändknopp.
 
Katja2 Katja2 skrev:
Jag lindade en rak cirka två meter lång ledstång idag. Strök inte kanten som det står i den här tråden. Och blötte inte heller lädret. Följde den här instruktionen: [media]I början och slut improviserade jag så att jag fick skinn där också. Jag limmade skarvarna men häftade faktiskt med häftpistol också (in mot väggen) för att vara på säkra sidan. Det känns inte när man håller i stången.
Var köpte du lädret? Vilken tjocklek samt bredd? Hittar inget bra ställe på nätet...
 
V vanpire skrev:
Vet inte var Katja2 köpte men det finns t ex här:
[länk]
Eller så kan Tärnsjö läder säkert hjälpa dig:
[länk]
Edit: Ser att Katja2 skriver var hon köpt lädret inlägg #19 men länken fungerar inte.
Jag googlade på Gällivare textil men kommer inte in på deras sida. Kanske tillfälligt fel på sidan eller så har de lagt ner verksamheten? Hoppas ni får tag på läder!
 
  • Gilla
Flizan18
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.