Nyproducerade bostadsrätter i form av enfamiljshus, radhus och kedjehus etc inne i stan är dyra. Tomten är dyr och det är ett dyrt sätt att bygga i stan (jmfrt med flerfamiljshus dvs). Det är ju inte billigare att bygga ett bostadsrättsradhus än "friköpta" radhus och nyproducerat inne i städerna kostar det ju 4-5 miljoner för boytor runt 120-140 kvm, så dyrt blir det "trots" att det är bostadsrätt. För och nackdelar har du fått en del av redan och du får väga för mot nackdelar med att flytta in i en nyproducerad bostadsrätt. Diskussionen har ju inte att göra med huruvida man vill bo i stan eller inte, eller om man kan tänka sig radhus eller frilliggande om jag förstått det rätt, det beslutet har ni redan tagit?

När det gäller "läget" så kolla nogrannt upp detaljplanerna för närområdet, dina ängar och din fria utsikt kan mycket väl försvinna om två år om du inte är uppmärksam.
 
  • Gilla
b8q
  • Laddar…
Jag roade mig med att titta lite på vad som finns tillsalu i Linköping. Det ser ut att finnas många hus, både radhus och friliggande villor i samma prisklass, men som ligger avsevärt mer centralt. Vilket ofta är en viktig värdefaktor.
 
(Har sett detaljplanen och det ska in byggas något som förstör utsikten.)

Vi har bestämt oss för att inte gå vidare! Tack alla som ställt upp med råden!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.