Om det är stammen som är orsaken så borde kunna känna med handen att den väggen/inbyggnaden är varmare än övriga väggar. Och är den varm så är den uselt isolerad. Det måste vara något annat som spökar.
 
Täpp till alla friskluftsventiler utom denna i sovrummet. Den ska du öppna på max! Är det en fresh, kan du plocka bort inneramen. Då får vi se om det blir varmt ;-)
 
Lhea skrev:
Har också funderat på det men i och med att det inte finns något fönster, hur gör man då med kondens/värmeutblåsslangen?
mexitegel skrev:
Du hade väl en nyinstallerad friskluftsventil? ;)
Jag tror att mexitegel menade att du kan använda din ventil för att ansluta AC-utblåset.
 
Lhea skrev:
går öppnade vi ytterdörren och lyckades få ner temperaturen till 18,3 grader. När jag gick och la mig var temperaturen 20,3 - helt otroligt att värmen kan gå upp så utan element på med en friskluftsventil öppen.
Stenväggar är tröga och håller värmen bra så det kan nog vara rimligt att det tar ett bra tag att kyla ned dessa.
 
Alfredo skrev:
Stenväggar är tröga och håller värmen bra så det kan nog vara rimligt att det tar ett bra tag att kyla ned dessa.
(y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.