MaxPax skrev:
Framtiden hägrar:

[länk]
Det är häftigt, tycker det finns ett inslag av skönhet i en kryptering som (om kvantmodellerna håller vill säga) teoretiskt är omöjlig att forcera.

Min personliga erfarenhet av jurister (som mer är på personliga planet än i rollen som jurister) är väl dock att "early adopters" inte är så vanligt i detta gebit.
 
M
stoif skrev:
Det är häftigt, tycker det finns ett inslag av skönhet i en kryptering som (om kvantmodellerna håller vill säga) teoretiskt är omöjlig att forcera.
Instämmer. Håller gör de nog, kvantmekanik är en av få fysik-teorier som mig veterligen aldrig blivit motbevisad av experimentresultat.
 
MaxPax skrev:
Instämmer. Håller gör de nog, kvantmekanik är en av få fysik-teorier som mig veterligen aldrig blivit motbevisad av experimentresultat.
Ej heller bevisad! :)
 
Villa vista skrev:
Ej heller bevisad! :)
Bevisad och bevisad...
Det är en teori som mycket annt.
 
M
Villa vista skrev:
Ej heller bevisad! :)
Mja, de e klart, inte helt bevisad för då måste man ju designa ett experiment som testar teorin i sin absoluta helhet. Det finns ingen omfattande teori om vår fysiska verklighet som är helt bevisad. Men lite annorluna uttryckt kan man väl säga att många "skeptiker" till kvantmekaniken har tänkt ut experiment för att bevisa att den inte stämmer, men när experimentet väl gjorts så visar det sig att teorin håller. Ett välkänt exempel på detta är EPR-paradoxen, och jag tror att double-slit-experiment också började på detta sätt.

:wow:
 
hehe jag är för oinsatt för att ens vara skeptiker. Jag anser dock att all vetenskap skall benämnas för vad det är, teorier. Mycket bra sådana, men teorier. Kurt Gödel Läxade upp vetenskapen ang den punkten nån gång på 20 talet när det begav sig.
 
Jag tror inte heller att TS sitter i fängelse.

Men om han gör det är han säkert oskyldigt dömd :(
 
Det med information och Jurister. De är sluga dj...ar. Kan skicka (eller påstå det!) ett kallerse till motparten med vanlig post! För att sen hävda att motparten inte kunde höras!
 
Villa vista skrev:
Ej heller bevisad! :)
Men kopplingen mellan kvantfysiken och monstervågor på nordsjön är riktigt intressant, och näst intill ett bevis så gott som något ;)
 
  • Gilla
Villa vista
  • Laddar…
Jag tror att TS har hittat Gödels bevis på att kantmekaniken stämmer. :screwy:

Vart är tråden på väg?
 
Redigerat:
  • Gilla
Villa vista
  • Laddar…
Tråden är död TS finns inte på riktigt, ungefär som jultomten.
 
  • Gilla
Stefan Bengtsson
  • Laddar…
Skärpning, ni larvar er bara för att dölja er sjuka nyfikenhet.
Låt TS läsa i lugn och ro och ges en chans att stilla vår nyfikenhet.
 
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
I
Villa vista skrev:
Tråden är död TS finns inte på riktigt, ungefär som jultomten.
Kanske berättar han den 24 Dec, efter Kalle Anka men före Julmaten.:D
 
Vi brukar alltid äta julmat före Kalle Anka, missar jag allt då? :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.