E El-Löken66 skrev:
Och står det att du ska gräva enligt kartorna eller måste ledningarna markeras ut på plats? (fysisk utsättning)

Har du kollat så det inte står att det kan finnas ledningsägare utanför Ledningskollen som du måste kontakta manuellt, exempelvis samfälligheter?

Har du annars någon byggnad på din tom tdit kabeln skulle kunna tänkas gå?
E El-Löken66 skrev:
Och står det att du ska gräva enligt kartorna eller måste ledningarna markeras ut på plats? (fysisk utsättning)

Har du kollat så det inte står att det kan finnas ledningsägare utanför Ledningskollen som du måste kontakta manuellt, exempelvis samfälligheter?

Har du annars någon byggnad på din tom tdit kabeln skulle kunna tänkas gå?
Dom enda som ville göra utsättning var Eon. Men efter samtal med dom om var jag skulle gräva exakt så skickade dom karta till mig och sa att det var det enda dom hade och att det räckte så. Och det är vid skåpet på andra sidan fastigheten.

Finns inga samfälligheter eller liknande.
Ingen byggnad på min tomt. Och i ledningens riktning är det ca 1000m åkermark innan nästa fastighet.
 
E
Fettan Fettan skrev:
Dom enda som ville göra utsättning var Eon. Men efter samtal med dom om var jag skulle gräva exakt så skickade dom karta till mig och sa att det var det enda dom hade och att det räckte så. Och det är vid skåpet på andra sidan fastigheten.

Finns inga samfälligheter eller liknande.
Ingen byggnad på min tomt. Och i ledningens riktning är det ca 1000m åkermark innan nästa fastighet.
Det är inte någon bevattningsslang då?
 
Nu har du gjort 6 inlägg och bara en massa spekulationer, men gå ut och GRÄV så hittar du nog en ände någonstans.
Är kabeln "död" så sälj den, du får ca 10 kr kilot, skär du upp den så du får ren koppar så är det mer åt 40 kr kilot.

Protte
 
E
prototypen prototypen skrev:
Nu har du gjort 6 inlägg och bara en massa spekulationer, men gå ut och GRÄV så hittar du nog en ände någonstans.
Är kabeln "död" så sälj den, du får ca 10 kr kilot, skär du upp den så du får ren koppar så är det mer åt 40 kr kilot.

Protte
Vad då bara, mycket vanligt att folk missar på dessa punkter. Råden är de facto guld.
 
Fettan Fettan skrev:
Menar du att eftersom jag inte får utslag så måste det vara en "död" kabel? Jag vet inte om min penna är bra nog för att känna av en så kraftig kabel. Får inget utslag på det jag vet är en aktiv liknande kabel.
Måste inte en penna ha kontakt? Man bör väl använda en regeldetektor?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.