C Chefred skrev:
Fyll inte ut med det, tegel håller fukt i mark och lämpar sig inte som utfyllnad i närheten av hus.
Gammalt trasigt rivningstegel fungerar bra som utfyllnad men inte istället för makadam intill en husvägg.
Tegel är bränd lera och kan i varierande grad suga fukt beroende på hur hårt bränd den varit.
 
D datja skrev:
Nej då, jag sa att jag inte skulle köpa begagnat tegel. Läs vad jag skriver. Har använt gammalt tegel själv ibland.

På hugget?
"Jag skulle inte vilja köpa rivet tegel."
Citat från datja.

Mina ord var dessa.
"Ja det är svårt att förstå varför det är viktigt med att veta exakt varifrån rivningstegel kommer ifrån.
Dessutom så hade ju inte heller datja angett något som helst orsak till varför aldrig vilja befatta sig med rivningstegel och jag har ingen som helst aning om hur tankarna hos datja gick."

Datja är alltför ovarsam med sanningen...
 
D
lunnabo lunnabo skrev:
"Jag skulle inte vilja köpa rivet tegel."
Citat från datja.

Mina ord var dessa.
"Ja det är svårt att förstå varför det är viktigt med att veta exakt varifrån rivningstegel kommer ifrån.
Dessutom så hade ju inte heller datja angett något som helst orsak till varför aldrig vilja befatta sig med rivningstegel och jag har ingen som helst aning om hur tankarna hos datja gick."

Datja är alltför ovarsam med sanningen...
Jag hoppas för din skull att du inte är så grälsjuk IRL.
 
D datja skrev:
Jag hoppas för din skull att du inte är så grälsjuk IRL.
Bättre om du försöker bemödiga dig till att försöka förklara dina dimmiga tankegångar.
 
  • Gilla
gaia
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.