H henlin431 skrev:
Nja...så illa är det nog inte. Jag har köpt ett gäng från Asedo. Det är originalkameror och inga konstigheter. Beställde en ny kamera från just ComputerSalg igår. Tvivlar på att det skulle vara några problem (får se när den dyker upp)

Har väldigt svårt att tro att dessa firmor skulle sälja kopierat skit och dessutom ge långa garantier. Håller man sig från ebay/tradera/blocket/ali och liknande och går till välsorterade svenska/nordiska webbutiker ska det inte vara några problem. De får ju dessutom inte sälja kopierat skit som det står ett skyddat namn på.

Från Asedo har det fungerat riktigt bra. För bra information finns det ett danskt företag ipcam shop dk eller liknande. Hyfsade priser men inte billigast. Jag brukar läsa specar och beskrivning där men köpa hos andra. Elakt va :)
Inte kopior, med grå marknad mena jag att man inte kan få support/garanti direkt från Hikvision som slutkund. Det skrevs att dom bara ville sälja till installatörer och inte vanliga konsumenter men nu när jag googla hitta jag inget mer. Kanske bara var rykte dom skrev på nån nyhetsida jag läste. Skrevs även på ett forum men som sagt kanske rykte för hittade inget mer om det. No worries :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.