Att du upplever att den lyser mycket starkare kan till viss del bero på att dessa kvicksilverlampor tappar ljusstyrka ganska rejält efter ett tag. Jag har en enda stolpe med en 125W som jag vet lyser upp stora delar av trädgården när lampan är ny, nu när den varit på plats i några år känns ljuset klent även på parkeringen.
 
J JanneS69a skrev:
Ja den lyser runt om. Även rakt ner.

[bild]
Tja, är i samma tankar, kopplade du bort drossel och kondingen?
Vilken lampa blev de?
 
Hur kopplar man om kvicksilverlampa till led drossel tändare skymningsrelä allt i ett
 
Johnny Erlingby Johnny Erlingby skrev:
Hur kopplar man om kvicksilverlampa till led drossel tändare skymningsrelä allt i ett
Jag har sedan länge köpt hem en lampa från Granngården som jag ännu inte hunnit montera. Jag kontaktade då tillverkaren och fick veta att man kan skruva i den precis som den är utan att koppla om något men man kan spara lite energi och bygga bort en felkälla om man kopplar bort drosseln. Jag ska snart få hit en skylift eller kranbil och försöka att ta mig upp dit för att göra detta arbete i stolpen och kan då försöka att ta lite bilder. Min armatur saknar visserligen skymningsrelä men principen borde vara snarlik.
Denna ljuskälla köpte jag. https://www.granngarden.se/ljuskalla-led-till-kvicksilverarmatur-27w-3500-lumen-e27/p/1250637
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.