jag har tidigare mycket god erfarenhet av LF kronoberg. Dock måste jag varna om LF Skåne som inte skyr några medel för att neka En.

efter en nollfel satt vi i över en månad :'( :'( :'( i ett hus med två småbarn utan var sig möjlighet att laga eller förvara mat. När jag frågade om jag fick hyra eller köpa en liten kylskåp för mjölken tyckte de jag skulle ha det på balkongen. När jag efter några dagar påpekade att det faktiskt är -10 ute och all at är djupfryst så sa de att de bekostar en figolitlåda för max 100kr. Det är inte kloka i huvudet...

Jag försökte med allt, kontakta handläggarens chef, pressen, konsumenternas försäkringsbyrå mm.. saken var att de menar att de har en kausal i villkoren som i princip inte ersätter någonting de två första åren i ett nybygge. (det står i villkoren att om annan försäkring, ansvar eller garanti finns så gäller inte försäkringen)..och tyckte tat de var elektrkens bolag som skall ta detta punkt slut. Elektrikens bolag tyckte tvärtom och menade att vi har bott där i flera månader och det kan omöjligt ha att göra med hans arbete..och mellan dessa två jättar var vår familj...

Trygghansa där jag hade lösöret (hemförsäkringen, villanförsäkringen hos LF fick vi på köpet) betalade för ny DVD, projektor, tv, elljustakar mm utan några diskussioner, allting över telefon.

enligt Konsumenternasförsäkringsbyrå så skulle de inte ha nekat mig, utan hjälpt oss och därefter regressat mot andra bolag. dessutom är det tydligen så att (om jag minns rätt) så går sakförsäkring som t.ex hemförsäkring före ett ansvarsförsäkring.
De skickade t.o.m ut sin elektriker för att hitta en ursäkt för att inte betala, utan resultat.

Hursomhelst, när elektrikens bolag vägrade, ändrade de åsikt och tyckte nu att jag skall gå på byggarens försäkring...som lustigt nog visade sig också vara LF. nu har det gått ytterligare tre månader sen olyckan men LF har fortfarande inte betalat byggaren som ligger ute med över 150000kr för nya vitvaror, dushkabiner, garagemotor mm

jag har hört från många att just i Skåne är de svåra att ha göra med. Det finns en del skrivet även på Cints hemsida. se t.ex följande tråd:

http://www.cint.se/debatt/ShowPostFlat.aspx?PostID=17440



 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.