D09
jkarlberg skrev:
Låter ju inget kul med IF.

Dålig stil.


Har oxå nån röd plastplupp i nya kylen, ska den tas bort alltså?

(Män läser inte instruktionsboken, eller.hur va det?) Hehe
Ha ha japp, ta bort den.

Den står ju inte ens med i boken, bara att man ska göra rent..

Vi män läser ju alla instruktioner.. I efterhand ;)
 
IF är jättedåliga. De vrider nått enormt på sina formuleringar......kan du bevisa att vattnet kom oförutsett....detta är idioti. Byt bolag.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
If verkar ha backat i frågan.

Nästa vecka får jag besök av ett företag som ska lämna en kalkyl på repkostnader.

Ett stort TACK till Carra som varit helt ovärderlig i sitt engagemang.

😄😄😄👍👍👍👍😄😄😄
 
D09
Ps. Tack till er andra med 😄😄😄
 
D09 skrev:
Hittar inga direkta krav eller förbehåll som jag tolkar det i deras villkor , har stora villaförsäkringen.

[länk]

[media][media][media]

Tydligen räcker det inte med en plötslig händelse utan den ska vara oförutsedd... Jo, hade jag vetat att det satt en transport eller vad det är för grej i hålet så hade jag ju tagit bort den.

Förstår inte hur du resonerar, det står att försäkringen gäller för oberäknat läckage från kyl/frys vid strömavbrott eller vid fel på anläggningen. I ditt fall var det väl varken strömavbrott eller fel på anläggningen? Tycker det är rätt klart vad som gäller!
 
Stopp i ett avrinningsrör kallar jag fel på anläggningen.
 
Då är stopp i avloppet pga hår etc i ett vattenlås också fel på anläggningen och en översvämning skulle vara ersättningsbar.

Felet måste väl ända orsakas av annat än bristande underhåll för att försäkringen ska gälla?
 
  • Gilla
KoK
  • Laddar…
Är helt enig! Sådant som man med rimliga medel kan undvika ska inte belasta kollektivet! I detta fall tolkade jag det som att skadan orsakades av hålet inte rengjort.. Visade det sig att det var något annat fel blir det en annan sak.
 
Efter att ha läst tråden kan jag inte finna annat än att det är en fråga om eftersatt skötsel eller underhåll – alltså ingen försäkringsskada.
Stopp i avlopp, avrinningsrör etc. är eftersatt underhåll, inte anläggningsfel.
 
D09
Det togs på drullen. :)

Kylskåpsdörren hade inte varit stängd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.