Härligt, verkligen snyggt och jag inser att du är en riktigt händig kille! Har tyvärr inte tillgång till nåt utrymme för enbart bio, utan får försöka kombinera vardagsrum med nån hyfsat enkel anordning.
Ser inte riktigt var du gömt receiver/förstärkare? Antar också att du planerat och dragit rör i vägg för alla kablar? Bra med källare i det här fallet också förstås, men det var aldrig aktuellt för oss från början. Kanske i nästa kåk:p

Kjell G
 
Kör XBMC så löser sig det mesta...
Instämmer. Den är grymt bra och lätthanterlig. Dessutom är den gratis och fri.
 
Gurravasa skrev:
Jag har en helt vanlig dator kopplad till tv:n. TV:n fungerar ju som en skärm så har man lyckats koppla ihop en dator med en skärm så är chansen stor att man kan koppla ihop datorn med en PC.

.....
När det gäller ljud så hade min billiga dell-dator inbyggt 7-1 ljud. Jag använder bara 3-1 och har kopplat in lite överblivna högtalare från gamlar stereos och en gammal data-sub. Blev hur bra som helst enligt mina öron.

Så i min mening så är det inte så mycket mumbo-jumbo med dator till tv:n. Och en bärbar dator funkar utmärkt! Har du en över så kör med den.
Har du lust att beskriva närmare hur du kopplat in ljud? Min dator har 7.1 och spdif ut, även HDMI, dessutom de vanliga mikrofon o nåt uttag därbak. Behövs receiver?

Hälsningar
Kjell G
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.