F
A Anders_Nilsson skrev:
Verkar som att många kör RPi (och jag antar RaspBian). Är det skillnad på Home Assistant om man I stället kör Ubuntu på valfri tunn klient eller liknande? Har byggt en NAS på HP t610 som jag tycker är extremt lättmekad och gillar tunna klienter.
Det finns en färdig distribution som heter hass.io som de flesta som kör Pi använder. Jag kör gammaldags virtualenv och gör allt själv, för sån är jag. Det du kommer behöva mest av är IO-prestanda, vet inte hur de där är på det.
 
Hej

Har nu med min systersons support kommit igång rätt bra med Home Assistans och fick idag igång grindstyrningen via en Shelly1 vilket var stor succe. (y)

Dock så har vi efter en hel del diskussioner kommit fram till att mitt larm blir väldigt svårjobbat i HA då det är mer inriktat mot företag än hemmamarknaden.
Alla komponenter är också väldigt mycket dyrare än enklare/smidigare lösningar som finns tillgängliga för integration i HA och som också kommer kunna ge helt andra möjligheter än bara på och av som jag tror vi kommer landa i med Agility.

Är det någon som har en aning om det finns en marknad eller intresse för ett Risco Agility 3 som fungerar alldeles utmärkt? Det är väldigt många tusenlappar nedplöjt i systemet så det vore riktigt surt om man inte kan få något alls tillbaka på den investeringen.

1 inomhussiren
1 utomhussiren
Larmpanel med trådlös keypad
Larmbrickor
4 rörelsedetektorer
15-20 magnetsensorer
 
Lägg ett inlägg i Säljes om du vill sälja det.
Inga sälj trådar i övriga forumet
/Mats
Moderator
 
  • Gilla
amsa01
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.