Alebaleportocale
hej!

Vi anlitade Mantorps Bygg och Kakel och vi är (mestadels) nöjda. Levererade ett 5,5kvm badrum i 2v, jobbade 2 killar bara hos oss under hela perioden och de tog in hjälp när det behövdes och för el och vvs, jobbade längre än 7.30 - 16.30 om så behövdes (tex under de första dagarna när man river ut allt). Det blev lite snabbt på slutet så jag är inte nöjd med kapningen av en kakel i ett hörn och de skruvade fel nåt och behövde borra om men det är inget som syns eller stör direkt. Vi fick ett okej pris för jobbet, dock hade vi kommit överens om att resorna ingick och sedan såg vi de på fakturan efter att vi betalat den. Så lite försiktigt ska man vara men i det stora hela helt ok.

Kan tillägga att de låg i samma prisklass som Bad och Kakel, men de sistnämnda ville kränga bara deras möbler och kakel och klinker. Vi frågade B&K, Malmslätts kakel, Comfort och nån till. Alla andra hade 4-6v leveranstid och betydligt dyrare offerter.
 
Kul med fler referenser och erfarenheter från linköping.
 
Alebaleportocale
C Christoffer L skrev:
Kul med fler referenser och erfarenheter från linköping.
Vad valde du till slut?

Edit: nevermind, jag blev fövirrad!
 
Jag har just nu Bad & Kakel som jobbar med mitt nya duschrum. Kan återkomma när det är klart. Just nu upplever jag dem smidiga, snabba o trevliga.
 
  • Gilla
bautaberit
  • Laddar…
M Miahall skrev:
Jag har just nu Bad & Kakel som jobbar med mitt nya duschrum. Kan återkomma när det är klart. Just nu upplever jag dem smidiga, snabba o trevliga.
Hej,
Vi står inför badrumsrenovering och har haft bl.a. Bad & Kakel på besök för att lämna offert. Är ni nöjda med hur allting blev?

Någon mer som renoverat badrum i Linköpingstrakten som kan bidra med erfarenheter?
 
B bautaberit skrev:
Hej,
Vi står inför badrumsrenovering och har haft bl.a. Bad & Kakel på besök för att lämna offert. Är ni nöjda med hur allting blev?

Någon mer som renoverat badrum i Linköpingstrakten som kan bidra med erfarenheter?
De var lite billigare än andra jag pratade med. Dock känner jag att de inte gjorde riktigt fick lika snyggt som jag har i mitt andra badrum. Kaklet sitter inte helt rakt utan ibland är det smala mellanrum, ibland lite bredare. Kaklaren sa att det berodde på att jag valde kaklet de sa att de flesta tog, att de inte var lika stora, men jag vet inte riktigt att jag tror på det. Sedan fick jag fakturan innan de var klara så de verkar inte prata ihop sig. När jag ringde o sa att de inte var klara o vad jag inte var riktigt nöjd med blev de väldigt arga o tyckte jag hade många klagomål o ville inte prata med mig. Om du skulle välja dem se till att få allt, och då menar jag allt, nedskrivet. Jag hade rör där de tagit bort väggfästen, det stod inte att de skulle tillbaka så det fick jag säga till om. Jag hade ballofix innan o det menade de att man inte alls skulle få tillbaka men då fick jag det som ”bonus”. När de tittade på badrum inför offert frågade de om jag ville ha kakel runt fönster, det skrevs inte ned så först fick jag trälistor så då sa jag till så fick de göra om. Släplisten gick inte ned till golvet o då menade han att man inte behövde någon alls för det hade inte han själv. Men jag ville ha en som gick ned till golv så då fick jag det så nu slipper jag vatten utanför vilket är super. Så i stort är det bra, o lite billigare. Köpte även till ett väggutkast, det omnämns inte i dok jag senare fick om att man gjort hål i tätskiktet. Om du inte vet exakt hur det ska se ut så välj en renoverade som ritar i 3D, det kan det vara värt. Hade plast innan o kakel tar utrymme så det blir mindre.
 
M Miahall skrev:
De var lite billigare än andra jag pratade med. Dock känner jag att de inte gjorde riktigt fick lika snyggt som jag har i mitt andra badrum. Kaklet sitter inte helt rakt utan ibland är det smala mellanrum, ibland lite bredare. Kaklaren sa att det berodde på att jag valde kaklet de sa att de flesta tog, att de inte var lika stora, men jag vet inte riktigt att jag tror på det. Sedan fick jag fakturan innan de var klara så de verkar inte prata ihop sig. När jag ringde o sa att de inte var klara o vad jag inte var riktigt nöjd med blev de väldigt arga o tyckte jag hade många klagomål o ville inte prata med mig. Om du skulle välja dem se till att få allt, och då menar jag allt, nedskrivet. Jag hade rör där de tagit bort väggfästen, det stod inte att de skulle tillbaka så det fick jag säga till om. Jag hade ballofix innan o det menade de att man inte alls skulle få tillbaka men då fick jag det som ”bonus”. När de tittade på badrum inför offert frågade de om jag ville ha kakel runt fönster, det skrevs inte ned så först fick jag trälistor så då sa jag till så fick de göra om. Släplisten gick inte ned till golvet o då menade han att man inte behövde någon alls för det hade inte han själv. Men jag ville ha en som gick ned till golv så då fick jag det så nu slipper jag vatten utanför vilket är super. Så i stort är det bra, o lite billigare. Köpte även till ett väggutkast, det omnämns inte i dok jag senare fick om att man gjort hål i tätskiktet. Om du inte vet exakt hur det ska se ut så välj en renoverade som ritar i 3D, det kan det vara värt. Hade plast innan o kakel tar utrymme så det blir mindre.
Ok, tack för ditt svar! Det du skriver stämmer lite med det intryck vi har fått. Deras offert är väldigt odetaljerad (och slarvigt skriven) jämfört med andra vi fått in.
 
  • Gilla
vyv och 1 till
  • Laddar…
Vi hade in Lemur (Mjölby/Boxholm). Ordning och reda, trevliga killar, lyhörda för våra förslag/ändringar/tillägg/justeringar. Överlag är jag helnöjd med allt de gjort.

Finns det detaljer jag i teorin kunnat gnälla på? Ja, självfallet. Men absolut inget som ens är värt besväret. Någon enstaka platta som hade kunnat sitta en millimeter längre ut, några centimeter fog som hade kunnat ha lite bättre finish osv. Skitdetaljer helt enkelt. Tänker anlita dom igen till nästa jobb när nu det blir.
 
Jag har haft Citybygg hos mig som har gjort om en gästtoalett och garderob till duschrum. I allmänhet är jag nöjd, grovisarna, snickare och VVS har varit bra och plattsättaren väldigt bra. Elektrikerna har tyvärr gett ett lite sämre intryck, stressat, småslarvigt och ingen uppfattning om helheten.

Jag har varit en krävande kund med både lite speciella önskemål och ändringar under renoveringen. Dessutom har jag haft problem med mina leveranser pga Covid-19 men allt har hanterats bra.

Prisvärt får bli betyget om man som jag lägger lite tid på att följa upp och kontrollera. Klara väl inom given tidsram.
 
Om ni vill diksutera kakel och annat så tycker jag

Stensätt i Linköping AB var väldigt hjälpsamma.

Jag är ifrån katrineholm och vi åkte dit för att kolla deras montrar och var väldigt hjälpsamma och försökte hitta kakel som vi var ute efter och olika stilar.

Kändes inte som att han försökte sälja något utan bara vänlig och hitta de vi sökte. Beställde även hem provbitar åt oss.

Norrköpings Plattsättning AB var väldigt bra också just att diskutera och få fram kakel. Sluta med att de kakel vi köpte var ifrån dom, + utställningsbadkar för 50% =)

Vi hade en firma i Katrineholm som byggde åt oss men vi kände att dom bara ville sälja sitt kakel och fick ingen hjälp av dom på den fronten.
 
Fn87 Fn87 skrev:
Jag har haft Citybygg hos mig som har gjort om en gästtoalett och garderob till duschrum. I allmänhet är jag nöjd, grovisarna, snickare och VVS har varit bra och plattsättaren väldigt bra. Elektrikerna har tyvärr gett ett lite sämre intryck, stressat, småslarvigt och ingen uppfattning om helheten.

Jag har varit en krävande kund med både lite speciella önskemål och ändringar under renoveringen. Dessutom har jag haft problem med mina leveranser pga Covid-19 men allt har hanterats bra.

Prisvärt får bli betyget om man som jag lägger lite tid på att följa upp och kontrollera. Klara väl inom given tidsram.
Kul med lite fart i tråden!
Vilken elfirma var det som gjorde jobbet?
 
M Mlindahl skrev:
Om ni vill diksutera kakel och annat så tycker jag

Stensätt i Linköping AB var väldigt hjälpsamma.

Jag är ifrån katrineholm och vi åkte dit för att kolla deras montrar och var väldigt hjälpsamma och försökte hitta kakel som vi var ute efter och olika stilar.

Kändes inte som att han försökte sälja något utan bara vänlig och hitta de vi sökte. Beställde även hem provbitar åt oss.

Norrköpings Plattsättning AB var väldigt bra också just att diskutera och få fram kakel. Sluta med att de kakel vi köpte var ifrån dom, + utställningsbadkar för 50% =)

Vi hade en firma i Katrineholm som byggde åt oss men vi kände att dom bara ville sälja sitt kakel och fick ingen hjälp av dom på den fronten.
Vi var på Stensätt i helgen men upplevde dom då som lite ”trötta”. Just då behövde vi iofs ingen direkt hjälp utan var mest lite nyfikna att se de material som vi fått som förslag i en del offerter. Hade vi varit i mer behov av hjälp är jag säker på att vi hade fått det. Man ska ju inte klaga när man får gå runt ostört i en butik utan en säljare som går bakom och tjatar. :)

Det var bra sortiment och plus i kanten för de små olika ”rummen” de byggt upp som gör det lättare att få en riktig bild av materialen.
 
Har använt mig av alternativ
4. Bad & Kakel i Linköping AB

Riktiga skojare. Gjorde vissa fel, "åtgärdade" felen och ljög om att det skulle vara godkänt.
Jag dubbelkollade allt mot BKR som bara suckade och var så trötta på Bad & Kakel.

Även väldigt otrevliga när man påpekade att deras lösningar inte var godkända.

Rekommenderar att betala några procent mer och få ett korrekt utfört badrum av en seriös firma.
 
Redigerat:
  • Gilla
bautaberit
  • Laddar…
Alebaleportocale
R Rob F skrev:
Har använt mig av alternativ
4. Bad & Kakel i Linköping AB

Riktiga skojare. Gjorde vissa fel, "åtgärdade" felen och ljög om att det skulle vara godkänt.
Dubbelkollade allt mot BKR som bara suckade och var så trötta på Bad & Kakel.

Även väldigt otrevliga när man påpekade att deras lösningar inte var godkända.

Rekommenderar att betala några procent mer och få ett korrekt utfört badrum av en seriös firma.
nyfiken bara, vad var det för fel?
 
  • Gilla
bautaberit
  • Laddar…
R Rob F skrev:
Har använt mig av alternativ
4. Bad & Kakel i Linköping AB

Riktiga skojare. Gjorde vissa fel, "åtgärdade" felen och ljög om att det skulle vara godkänt.
Dubbelkollade allt mot BKR som bara suckade och var så trötta på Bad & Kakel.

Även väldigt otrevliga när man påpekade att deras lösningar inte var godkända.

Rekommenderar att betala några procent mer och få ett korrekt utfört badrum av en seriös firma.
Vi hade dem hemma hos oss innan vi bestämde oss. Jag fick känslan av att de ville göra enklast möjliga lösning. De låg ganska mycket lägre i pris jämfört alla andra vi tog in.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.