Om vattnet vara fryser två ggr per år varför ens använda en kabel som går i röret? Skulle nöja mig att lägga kabeln i botten och sedan sätta termostaten någon grad över det som gör att vattnet fryser.

Upplever det mest blir strul med kabel i rören
 
J Josth skrev:
Oj, vad har ni för dimension på vattenröret? Det normala är PEM25 eller PEM32. Vad jag vet har frostskyddskablarna varit ungefär lika grova så länge jag minns.
Hehe, det var jag som tänkte helt fel. Tänkte på vanliga kopparledningar som man har i badrummet🤭 men ja, vi har PEM 32 tror jag.
 
A atomlab skrev:
Om vattnet vara fryser två ggr per år varför ens använda en kabel som går i röret? Skulle nöja mig att lägga kabeln i botten och sedan sätta termostaten någon grad över det som gör att vattnet fryser.

Upplever det mest blir strul med kabel i rören
Fast nu har vi kabeln så, och det räcker ju inte alltid? Det kan ju helt plötsligt bli mycket kallare än vanligt (eller under längre tid) och vi har ingen extern termostat. Plus att just då så kanske man inte tänker på det... inte förrän det är försent :( Människor bor i andra huset så det är ju viktigt att det alltid funkar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.