Slacker32 skrev:
Wow, omsättning på lite drygt 200 000 000 i månaden? Jag har bott i (då?) sveriges största
BRF och har för mig att omsättningen 50 Mkr per år.
Nä kanske lite syftningsfel.. 16000 /år ~ 1300/mån
Totalt omsättning per år för föreningen lite över 25 000 000

för dem 16000 så är minimikravet 75h styrelsearbete. Men den normala tiden man lade var mellan 100-150h så mellan 100-160 kr/timma före skatt fick vi
 
Redigerat:
kinglolle skrev:
Finns inget svenskt försäkringsbolag med så hög åldersavskrivning så antingen är det en skröna eller så finns andra anledningar till att ersättningen sattes ner som just ett felaktigt utförande som ej uppfyller villkoren, då kan ersättning jämkas med 25-50-75 eller i vissa fall tom 100 %. I sådana fall görs nedsättningen och åldersavdrag var för sig på hela skadebeloppet så det kan slå hårt.

Säg en totalskada med kostnad på 100 000 kr. Nedsättning på felaktigt utförande kan tex vara 75 % = 75000kr. Badrummet t.ex 7 år gammalt vilket kan ge 15 % åldersavdrag och då på hela skadebeloppet alltså 15000 kr i avdrag. Utbetalningen bara på 10 000 kr på den skadan. Sen får man i sådana fall gå på den som utförde det felaktiga arbetet antingen direkt eller via dennes ansvarsförsäkring

Tja skröna är det inte men det kan ju vara så att de själva inte har fattat varför i så fall inte försäkringen gällde - det vet jag faktiskt inte, vet bara vad de sa och jag har själv sett fuktskadan. Det är min svägerska och hennes man. Badrummet som utfördes av auktoriserade byggare, har alltså byggts fel så att fukt kommit in i trästommar i omkringliggande rum. De räknar med ett par hundra tusen för att åtgärda felet.
 
O
Där har du boven, badrummet felbyggt.... därför fick dom ingen ersättning.
Tanken är väl att företaget som gjort badrummet ska fixa till det....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.