electroluxaren skrev:
ljudet kan mycket väl vara lager men det låter samtidigt ett metalliskt knäpp som gör att jag tror något ligger i
Ja, det kanske är valkarna trots allt.
Se nedan exempel på ljudet bara man drar lite i valkarna påminner om just det metalliska ljudet när det snurras fort eller centrifugerar?

 
A
Låter som ett lagerljud oxå
 
Ja, det kanske är bara att byta ut tvättmaskinen som har produktnummer som börjar på 91, antar att den är från 2011 då?
På Torktumlaren står det FD76xxxx, är den alltså den 96:surprised:? (Huset är från 97 så det är fan kvalite på en torktumlare!)
Trodde den var stenålder och gick på övertid men det är bra att tvättmaskinen och torktumlaren pratar ihop sig när det är dags att ge upp!
 
Kolla på serienumret istället för produktnummer, första siffran på serienr är år och andra och trejde är vecka, står det t.ex 812 12345 så är den tillverkad 1998, 2008 eller 2018 vecka 12 :)
 
axelito axelito skrev:
Kolla på serienumret istället för produktnummer, första siffran på serienr är år och andra och trejde är vecka, står det t.ex 812 12345 så är den tillverkad 1998, 2008 eller 2018 vecka 12 :)
Toppen, tack!
Serienumret på tvättmaskinen börjar med 026 så den är antingen från 2000 eller 2010.
En snabb googling säger att modellen såldes mellan 2007-2013 så 2010 låter rimligt.

På torktumlaren hittade jag inte ens serienummer. Det är står något i stil med Bosch WTL5200 SN/02 och därefter FD 76xxx
Kanske är från 2002 alltså? Kanske dags att fråga närmsta boschmuseum om de vill ha in denna? :rofl::crysmile:
 
A
FD76 ger 1996
 
electroluxaren skrev:
FD76 ger 1996
haha jag gillar verkligen idén att torktumlaren är äldre än huset och i princip behövt minimalt med underhåll :giggle:
 
A
det var bättre grejer förr
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.