H
A Wb0440 skrev:
Nej precis så är det, man blir aldrig fullärd! Jag har bara jobbat 3v nu på egen hand nästan så man har ju inte lärt sig allt för mycket ännu heller så man kanske ska ta de med en nypa salt men jag känner ändå att jag borde vara bättre än vad jag själv är!

Aa det ligger nog nåt i det du sa i slutet, är men villig att lära sig mer och man är intresserad så lär man sig nog mer
Din nervositet att du vill lära dig mer och att lära dig göra rätt, det kallas driv, vilket är bra. Du har nyss kommit tagit ett steg ytterligare i din utbildning att få lära dig på egen hand, var inte rädd för att fråga, dina arbetskamrater ser det som positivt att du frågar och kan lita på att du inte gör något som du inte kan på egen hand, det skulle vara märkligt om du inte frågade dina arbetskamrater de skulle nog undra om du inte frågar, du lär dig mer och mer för varje dag. Du behöver inte vara orolig för du har alla förutsättningar att bli en fullfjädrad elektriker men även en fullfjädrad elektriker behöver fråga!
 
A
Tips är att skaffa åtminstone handbok 436 att ha i telefonen. Den samlar mycket matnyttigt från andra standarder och handböcker i ett litet format.

Service är svårt för en ny. Man får ofta utföra el-konstruktörers jobb i mindre skala. Men det är bra träning. Man blir duktig på felsökning också.

Tänk på att du får ej jobba självständigt med kraft och belysning förrän 3:e året i yrket om du är medlem i facket. En försiktighetsåtgärd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.