fredriik skrev:
Jag vill höja ett varningens finger för www.bygghemma.se
Av erfarenhet vet jag att #Bygghemma har en utav sveriges #sämsta #kundsupport. Trots att Bygghemma felar och skickar fel varor vägrar de ta konsekvenserna av detta. Vilket de förmedlar med en djäkligt dryg attityd.

Beställde två balkongdörrar med måtten 9x21. Jag fick en dörr som var 9x21 och en som var 10x21. Kontrollerade tyvärr bara den ena vid leveransen. Dörren som är fel är fortfarande inplastad och ej skadad på något sätt.
Men de vägrar att åtgärda felet.
Står det 2st 9x21 på din orderbekräftelse?
Det är inte så att du tänkt beställa en produkt men råkat välja fel vid beställning, bygghemma kan ju se vad du faktiskt beställt.
Du har haft dörren hos dig i 2 månader innan du påpekat att det är fel om jag förstått rätt, om så är fallet så kan jag förstå att bygghemma inte vill byta dörren längre men om de trots allt gjort fel så blir det lite svårare.
Du ska ha vad du beställt men 2 månader är lite lång tid, ta för vana att kontrollera gods när det anländer.
 
Polos skrev:
2400 i frakt låter väldigt dyrt
Mja, rätt normalt för sten som måste levereras med kran tror jag.
Kollade beställningen nu och det var 3 pallar, 3,6 ton totalt.
 
En liten uppdatering kring mitt ärende på Byggahemma.

Kan avslöja att det löste sig tillslut för min del.
Det blev en djäkla cirkus och jag fick tillslut prata med chefen för chefen som har hand om reklamation.
Slutkontentan är att jag måste bli mycket noggrannare med att kontrollera alla varor som beställs på nätet.

Vidare visade det sig att XXL Bygg och Byggahemma har inget samarbete och inget gemensamt.
 
anders07 skrev:
Mja, rätt normalt för sten som måste levereras med kran tror jag.
Kollade beställningen nu och det var 3 pallar, 3,6 ton totalt.
Just sten, markprodukter och takpannor/plåt är något som sticker iväg fort när det kommer till frakten.

Benders som exempel. Tar 86 öre per panna, sedan tillkommer pallavgift, emballage samt en avgift om de skall lossa godset från sin bil.

Så ett tak på 150kvm kan lätt generera 2-3000:- kronor i fraktavgifter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.