L
Sitter det en termostat i badet som ska styra värmen där , om det är så , då förstår jag att det blir kallt golv då den tror att det är varmt nog i badet , det man ska ha är en givare i själva golvet
som känner värmen där och inte i luften
 
  • Gilla
Mjolnir
  • Laddar…
Som du väl redan fått svar på så räcker inte en handdukstork till att värma upp ett badrum och det lär bli kallt på golvet om du ska ha klinker.

Dock hade jag avvaktat till jag hade råd att lägga de 5-6´det kostar att få lagt dit elslingor för flytspackla ska man oftast göra ändå vilket gör att extrakostnaden "bara" är elslingan och läggningen av denna samt termostaten till densamma.

Jag vet inte vad du fått för prisuppgifter men en kund till mig berättade nyligen när jag var och tittade på ett jobb att hon från andra hantverkare fått priser på mellan 1500-20000 för golvvärme till deras badrum på 5,5kvm så de e klart... finns det sådana diffar när folk lämnar priser så är det inte lätt för Svenssons...
 
  • Gilla
Mjolnir
  • Laddar…
M Cameltoe skrev:
Okej men om jag använder vanligt vattenburet element, kan man räkna med att golvet inte blir kallt? Har ett duschrum som är helkaklat och där goövvärmen just nu ej funkar. Tror det är termostaten. Hur som helst, där är golvet kallt även om det i luften är 20 grader varmt. Därför skeptisk till om ett element på 20 grader gör att man slipper kallt kakel?
Jag bor i lägenhet med klinker utan golvvärme, och det upplever jag som för kallt alla årets månader utom sommarmånaderna. Jag bor högt upp med grannar under. På sommaren har jag mellan 24-26 grader inomhus och då funkar det, men på hösten och vintern har jag runt 21 grader inomhus och det är riktigt oskönt att stå på klinker då. Samtidigt är ju mycket av det här individuellt, vissa är mer frusna av sig än andra t ex.
 
  • Gilla
Mjolnir och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.