Jag är kille men har inte världens största händer, jag tycker det är väldigt viktigt att ha en hammare som ligger väldigt bra i handen. Är greppet för tjockt så jag blir jag väldigt fort trött i handen och då blir kraften lidande.
 
Spikpistol :rolleyes:
 
  • Gilla
cem77 och 1 till
  • Laddar…
SC Aero skrev:
Spikpistol :rolleyes:
Trodde alla körde spikpistol eller skruvdragare nuförtiden? :p
 
cem77 skrev:
Trodde alla körde spikpistol eller skruvdragare nuförtiden? :p
Självklart :)
 
Jo fast spikpistol har ju den dåliga egenheten att den alltid slår i spiken fullt, aldrig halvväg när man bara vill fästa upp något. Sen ska man inte förakta känslan när man känner att spiken drar rejält! :) Rund skruvad tack för tipset, har kikat lite på dem och tror att det blir till att prov...
 
Tigger skrev:
Jo fast spikpistol har ju den dåliga egenheten att den alltid slår i spiken fullt, aldrig halvväg när man bara vill fästa upp något. Sen ska man inte förakta känslan när man känner att spiken drar rejält! :) Rund skruvad tack för tipset, har kikat lite på dem och tror att det blir till att prov...
Bara att ställa in spikdjupet med justering på pistolen (y)

Men varför vill man ha en utstickande spikskalle :confused:
 
Det är väl självklart att en tjej som inte klarar/orkar hamra med en hammare som är designad, tillverkad och dessutom används av killar, skall ha en lättare hammare. Och sedan så är även balansen viktig men vikten har lite mera betydelse.
Allt annat är bara fånig prestige åter igen från oss killar.
Man kan slå i en 5 tums spik med en liten hammare det är bara fråga om tid.

Pär.... som är värdelös på att slå i spik med hammare ( fast jag har slagit i en 4 tums spik på två slag)
 
För att det blir så mycket lättare att dra ur den om spikningen inte är permanent. Slå ett slag mindre känns ju i det fallet lätrare än att ställa om spikjupet. Spikpistoler har såkart sina användningsområden, mendet ha tveklöst en hammare också...
 
Har ni kollat på Vaughan hammare? Dom har hammare från 10oz och uppåt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.