För att göra saken kort, haft golvläggare hemma som lagt plastmatta.
Fått påpeka uppvik vid dörrar som sett riktigt illa ut. Fått det "fixat" och då är det klint någon typ av fog i skarvarna. Ser illa ut.

Fick fakturan, som dessutom var rätt hög, och meddelade då att vi inte var nöjda.
Nu vill de ha hit en besiktningsman som han kommer med.

Vad är tanken med detta? Det är inte frågan om det är godkänt. Vi tycker inte det är bra gjort, vad ska besiktningsmannen säga om det? Jag har redan kontaktat annan golvläggare som tror han kan fixa det + lite annat (de andra la bland annat tröskeln på fel håll). Detta pga att jag bara känner att jag inte vill ha hit de första igen.

Det handlar om 10kvm. Det tog dem 5h att gjuta brunn och spackla och sen 6,5h att lägga mattan med uppvik. Är detta rimligt?

Före:
Plastmatta med dåligt utfört uppvik vid en dörrtröskel och synlig fog i skarvarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lösningen på detta (inte samma sida av dörren men ser ungefär likadant ut)
Dåligt lagd plastmatta med synlig fog och uppvik vid dörrtröskel som inte möter kundens förväntningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Bild?
 
Flyttat bilder till första inlägget...
 
Redigerat:
Skulle även vilja veta om tiden är rimlig på den ytan.
3 dörrar och 4 hörn (men klackar i alla hörn)
 
S
Hahaha dra åt helvete. Inte kul för er såklart men det här var fanimig inte bra gjort.

Var dom verkligen klara enligt dem på bild 1? :O

Nästa gång du postar en sån här tråd som kräver bilder så lägg dom gärna i inlägg 1 direkt du postar.

MVH

Hade jobbet varit snyggt utfört hade jag inte klagat på arbetstiden då jag tycker den faller inom ramarna för normalt. Däremot är det här ett hafsverk.
 
De där svetsningarna är inte snyggt utförda, och deras utseende får mig även att tvivla på om dom faktiskt är täta ens.
 
Rena katastrofen, inte en spänn du ska betala för de där. Fredagshumor ;)
 
SueCia skrev:
Hahaha dra åt helvete. Inte kul för er såklart men det här var fanimig inte bra gjort.

Var dom verkligen klara enligt dem på bild 1? :O

Nästa gång du postar en sån här tråd som kräver bilder så lägg dom gärna i inlägg 1 direkt du postar.

MVH

Hade jobbet varit snyggt utfört hade jag inte klagat på arbetstiden då jag tycker den faller inom ramarna för normalt. Däremot är det här ett hafsverk.
Ja, jag fick påpeka det och då sa de att där ändå ska sitta dörrfoder...

Men vad tror ni om det med besiktningsmannen? Det känns som om de tar dit någon de känner som kommer att säga att det är ok, sen kommer jag ingenstans...
 
buspojken skrev:
Rena katastrofen, inte en spänn du ska betala för de där. Fredagshumor ;)
Men hur kommer man ur det? Jag vill inte de ska laga, som ni kanske förstår..
Därför har jag frågat en annan golvläggare.
 
Joaquin skrev:
Flyttat bilder till första inlägget...
Ja, det där med besiktningsman är det väl isåfall du som ska ta dit kan jag tycka, det bör ju vara en opartisk men yrkeskunnig som ger ett utlåtande.

Hörs ju som att det blir dyrare än det smakar.

Jag skulle nog förhandlat fram en prisreduktion, men som en skribent påpekade, frågan är om det är tätt?

Hur som helst betala inget förrän du är nöjd.

Är golvläggaren med i någon branschorganisation?
 
Joaquin skrev:
Men hur kommer man ur det? Jag vill inte de ska laga, som ni kanske förstår..
Därför har jag frågat en annan golvläggare.
Nej, dom har nog rätten att få komma och åtgärda.

Hade du tänkt att betala dom? Dom har väl levererat material?

Kanske inte så lyckat att blanda in en annan golvläggare i första skedet.
 
Fixat det nu roland53..

Vad är det för typ av besiktningsman egentligen? Finns det speciella för just ändamålet?

Vet ej om de är med i någon branschorganisation. Kan man kolla det på annat sätt än att fråga dem?
 
roland53 skrev:
Nej, dom har nog rätten att få komma och åtgärda.

Hade du tänkt att betala dom? Dom har väl levererat material?

Kanske inte så lyckat att blanda in en annan golvläggare i första skedet.
De har betalat spackel och sånt. Mattan är köpt av mig tidigare.
Jag kan absolut tänka mig betala, men inte fullpris.
 
Jarlingar skrev:
Börja läsa på här:
[länk]
Tack. Tyvärr verkar inte detta företaget vara anslutna till GVK.
Sen är man ju inte jätteintresserad av att betala en massa till någon som kommer och tittar på det. I bästa fall dömer de ut det, men kräver väl då att samma företag ska fixa...och det tror jag inte de kan, av förklarliga skäl.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.