raveper raveper skrev:
Ja tänker ju mig att man vill göra hålet så litet som möjligt.
Annars kan man ju lika gärna skära ner så stor bit av gipset som behövs och göra det ordentligt.
Läs inlägg #16 ;)
 
tttomten tttomten skrev:
Läs inlägg #16 ;)
Koppen?
Hur stor är den?
Är hålet typ 80 så lär man inte få upp en 45 45 som är 60cm lång.
 
Düsseldorff
tttomten tttomten skrev:
Läs inlägg #16 ;)
På allvar, har du nånsin gjort det du påstår här i tråden eller spånar du fritt? Jag har byggt mycket i mina dar och jag förstår verkligen inte hur ditt förslag ska funka i verkligheten. Om du har nåt bra trix så lär mig gärna.
 
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
På allvar, har du nånsin gjort det du påstår här i tråden eller spånar du fritt? Jag har byggt mycket i mina dar och jag förstår verkligen inte hur ditt förslag ska funka i verkligheten. Om du har nåt bra trix så lär mig gärna.
Ja, 3 ggr.
Tips, använd en så liten skruvdragare du kan få tag i.
 
  • Gilla
Düsseldorff
  • Laddar…
Så! Nu sitter den där.

Jag använde en liten stark magnet för att lokalisera skruvarna i gipset och kunde på det viset klura ut hur glespanelen låg. Det visade sig att en bit gles gick precis bredvid där jag ville hänga lampan, så att arbeta genom ett hål var ingen möjlighet, då glesen täckte halva hålet. Jag sågade istället upp en ruta mellan glesen, reglade upp med balkskor och täckte för med en ny bit gips.

Tack för all hjälp och alla tips!
 
  • Vägg med gips och urklippt rektangulär öppning, magnet lokaliserar skruvar runt en hålighet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Utsågad ruta i gipsvägg med reglar för installation, tape och små magnetiska markörer runt hålet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Monterad krok på vägg med synlig gipsplattaskruv, resultat av genomtänkt arbete med att lokalisera skruvar och glespanel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Uppskuren gipsvägg med nytt regelverk och monterad balksko samt en skruvkrok för lampa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Utsågad rektangel i en gipsvägg med en nyinstallerad elektrisk uttag i mitten, omgivet av spackel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Taklampa med flera våningar av glasplattor hängande från taket, upplyst och installerad i ett rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
jcalfred och 17 till
  • Laddar…
B bjoupp skrev:
Så! Nu sitter den där.

Jag använde en liten stark magnet för att lokalisera skruvarna i gipset och kunde på det viset klura ut hur glespanelen låg. Det visade sig att en bit gles gick precis bredvid där jag ville hänga lampan, så att arbeta genom ett hål var ingen möjlighet, då glesen täckte halva hålet. Jag sågade istället upp en ruta mellan glesen, reglade upp med balkskor och täckte för med en ny bit gips.

Tack för all hjälp och alla tips!
Det var den mest ambitiösa upphängning av lampa jag varit med om men bra blev det
 
  • Gilla
tobbe9012 och 1 till
  • Laddar…
B bjoupp skrev:
Så! Nu sitter den där.

Jag använde en liten stark magnet för att lokalisera skruvarna i gipset och kunde på det viset klura ut hur glespanelen låg. Det visade sig att en bit gles gick precis bredvid där jag ville hänga lampan, så att arbeta genom ett hål var ingen möjlighet, då glesen täckte halva hålet. Jag sågade istället upp en ruta mellan glesen, reglade upp med balkskor och täckte för med en ny bit gips.

Tack för all hjälp och alla tips!
finnemang
 
Snyggt jobbat och vilken snygg lampa:love:
 
  • Gilla
bjoupp
  • Laddar…
Där är ju iaf smaken delad.
 
  • Gilla
  • Haha
udihow och 2 till
  • Laddar…
Håller med om att det var en snygg lampa, och man förstår varför ts ville att den skulle hänga kvar. Räcker ju att man tappar ett dricksglas i golvet för att man ska hitta glasbitar på golvet 3 dagar senare...:crysmile::sweat:
 
  • Gilla
bjoupp
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.