Vi fick också svar idag. Fick tomt 1:216 😊
 
  • Gilla
Nina88
  • Laddar…
Vart nyfiken och ringde kommunen imorse. Vi fick ingen tomt nu utan fick vänta och se ifall någon tackar nej :( Om jag tolkade henne rätt så är de endast dom som fått en tomt som kommer få hem ett brev.
 
kabanja skrev:
Vart nyfiken och ringde kommunen imorse. Vi fick ingen tomt nu utan fick vänta och se ifall någon tackar nej :( Om jag tolkade henne rätt så är de endast dom som fått en tomt som kommer få hem ett brev.

Samma för oss 😪 vilken kö plats har ni ?
 
Nina88 skrev:
Samma för oss 😪 vilken kö plats har ni ?
1008 tyckey jag hon sa, vilken har ni?
 
kabanja skrev:
1008 tyckey jag hon sa, vilken har ni?
Om jag inte mindes fel så nå på 1150😪 vi får nog hoppas på etapp 4
 
Nä vi har inte så stora förhoppningar om etapp 3 heller. Oklart när etapp 4 blir dock, tror inte jag läst något mer exakt än att de ska vara ca ett år mellan etapperna. Men mellan 2 och 3 var det 1.5 år mellan..
 
kabanja skrev:
Nä vi har inte så stora förhoppningar om etapp 3 heller. Oklart när etapp 4 blir dock, tror inte jag läst något mer exakt än att de ska vara ca ett år mellan etapperna. Men mellan 2 och 3 var det 1.5 år mellan..
tänkte kolla upp det sen efter dom har delat ut etapp 3 så man vet ungefär det positiva att man hinner spara mera
 
Vi hade inte tänkt bygga föränn sommaren 2016 ändå pga tillökning i familjen. Så får oss spelar det ingen större roll mer än att de hade varit skönt att veta att man har en tomt att bygga på.
 
Kan nog ta några månader innan etapp 3 är klar. Nu har väll alla typ en månad på sig att bestämma om de vill ha tomten dom fått, sen de tomter som blir kvar kommer tillbaka till de som lämnat in intresseanmälan. De som redan fått en tomt kommer få chansen att byta upp sig, sen när de bestämt sig så kommer dom gå vidare i kön.. lär väll ta hela vintern :)
 
kabanja skrev:
Kan nog ta några månader innan etapp 3 är klar. Nu har väll alla typ en månad på sig att bestämma om de vill ha tomten dom fått, sen de tomter som blir kvar kommer tillbaka till de som lämnat in intresseanmälan. De som redan fått en tomt kommer få chansen att byta upp sig, sen när de bestämt sig så kommer dom gå vidare i kön.. lär väll ta hela vintern :)
Skit så långt tänkte jag inte
 
Men du kan väll alltid hör med dom hur planerna för etapp 4 ser ut? Jag är iaf intresserad (y)
 
  • Gilla
Nina88
  • Laddar…
Anna Martinsson skrev:
Vet du om det var många som hade sökt tomterna?[/QUOTE.


När jag ringde idag så sa hon att det var nästan dubbel upp fast då vet jag inte om hon menade dubbelt mot hur många tomter eller dubbelt upp en till etapp 2
 
Det var 187 st som skickat in intresseanmälan på etapp 3. Många med lång kötid.
 
Fick precis vårt erbjudande (tror den längre postgången beror på att kommunen använder Luleå Mail lokalt). Vårt tredjehandsalternativ, tomt 1:214. Funderar just nu mest på hur vi tänkte när vi prioriterade den högre än en del andra tomter men jaja, det blir nog bra. :p
 
  • Gilla
Nina88
  • Laddar…
Vi fick tomt 1:231 vårt 5:e handsval så det får vi vara nöjda med ��
 
  • Gilla
Nina88
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.