D dlidstrom skrev:
Största utmaningen är inte precisionen. Det är priset. En bra maskin med slinga går för under 8000kr. GPS-maskiner är enbart intressanta för de med stor, komplex tomt, om man går efter priset. Villor i Danderyd exempelvis?
Enbart? Jag köpte min därför jag håller på att ändra runt i trädgården rätt mycket och har planer på att fortsätta ändra. Det betyder att jag skulle behöva gräva upp och gräva ned kabel hela tiden om jag köpte en med slinga. Det var huvudargumentet för mig 😀
 
  • Gilla
dlidstrom och 3 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Enbart? Jag köpte min därför jag håller på att ändra runt i trädgården rätt mycket och har planer på att fortsätta ändra. Det betyder att jag skulle behöva gräva upp och gräva ned kabel hela tiden om jag köpte en med slinga. Det var huvudargumentet för mig 😀
Håller helt med. Till och med smidigt att snabbt lägga in en ”NoGo-zon” när man till exempel ställt fram utemöbler/solstolar/etc på gräsmattan men ändå vill klippa resten enligt schema.
 
  • Gilla
13th Marine och 2 till
  • Laddar…
Ett argument för slinglöst är om man håller på och förändrar tomten. Vi kommer hålla på flera år framöver med förändringar och då blir det bökigt att hålla på och ändra slingan. Med slinglöst kan vi köpa robot tidigare.
 
  • Gilla
rampante
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.