Det ska jag göra, tror knappast du kommer få några ångerkänslor på 420, det är nog mest färgen som är fel på den....:)
 
trattalask
Verkligen inte missnöjd med min 420. Men kul att höra om bra verktyg. =)
 
Tyngden kan vara en fördel, så länge man inte sågar underifrån. Men jag har aldrig upplevt PS300 som tung. I affären så är man lite slapp och allt känns tungt men i praktiken så har man helt andra muskler aktiverade :D

Det som jag gillar med Festool är att de har ganska smala hus och rätt sköna att hålla i.
 
Chaly
Har klämmt på en GST 90E de senaste gångerna jag varit på Hornbach... Tror ni den sågen är fel? Skulle hamna strax under tusenlappen med prisgarantin. Kommer man ånga sig att man inte köpte en "riktig"?
 
Jag har en GST 90E, och jag är mycket nöjd med den.
 
Jag köpte min andra gst 90e igår, en hemma och en på jobbet. Så ja, jag är i alla fall mycket nöjd med den.
 
Köpte gst 160 ce i våras. Sjukt nöjd. Bra precision, men också en fördel att smidigt kunna såga t ex 95x95 stolpar.
 
Jag la ordern hos Toolab 13:30 igår. Mindre än 24h senare finns paketet för avhämtning. Bra jobbat av både DHL och Toolab.

brajobbatDHL.PNG
 
  • Gilla
Harald Boye
  • Laddar…
MathiasS skrev:
Jag la ordern hos Toolab 13:30 igår. Mindre än 24h senare finns paketet för avhämtning. Bra jobbat av både DHL och Toolab.

[bild]
Order på vad? Toolab säljer Festool vet jag... PS420 månne? ;)
 
MathiasS skrev:
Tack för alla råd. Nu är en 160 beställd från Toolab. .
End, häng med lite.....! :)
 
Jag hade hoppats få en snabbrecension av sågen nu till morgonkaffet ;)
Pendlingen på min gamla GST135 spökar, kan ev. hittat felet. Men blir det inte bra ligger 160´n nära till hands.
 
Du får nog ge dig till tåls en stund till, ännu så länge har den bara fått smaka spikläkt på nya boden....
 
Nu har jag hunnit köra en hel del och sågen infriar de flesta förväntningar jag hade på den. Jag möbelsnickrar inte utan bygger hus och det är i detta sammanhang jag använt sågen.

Mitt huvudsakliga problem var att såga vinkelrätt i tjockare material. Det fungerar utmärkt med denna såg. Om det fungerar bättre än enklare blåa sticksågar tack vare bladstyrningen vet jag inte, men det fungerar väldigt bra.

Jag gillar hur sågen ligger i handen och de få reglage som finns är smidiga att använda, med undantag för vinkelinställningen. Den spaken är hård att lossa och spänna och egentligen tycker jag att hela vinklingen av plattan lämnar en del övrigt att önska. På en premiumsåg som denna kan jag tycka att man kunde ha tagit några kliv framåt på 20 år.

Bladbyte är så smidigt det kan bli och led-belysningen är faktiskt riktigt bra när man sågar på konstiga ställen i dåligt ljus.

Sladden är av rätt kvalitet och riktigt lång, det gillar jag.

Den andra saken jag inte gillar, näst efter vinkelinställningen, är att sågen blir konstigt varm redan efter några sekunders sågande. Det blev inte min gamla såg. Har ingen anledning att tro att något är fel, men sågen blir väldigt varm även när jag inte sågar med tungt motstånd.

Det blir (y)(y)(y)(y) och en :|. Fixar dom till vinkelinställningen till något listigare så blir det en tumme till.
 
  • Gilla
ceson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.