Grus- eller Stengångar ?

  • Antal röster
    58
Grus är snyggt, billigt ocg knastrar skönt, om det läggs rätt vill säga, bara en eller två cm med grus på stenmjöl. Sten är väl ändå snyggare, men tio ggr så dyrt och mer jobb med.
 
Pagno skrev:
Ok, finns en poäng med det:p men du vet att det är ok att måla om du vill men inte samma år som virket slås upp!
Öhh. nää.. Går utmärkt o måla..
 
? Enligt min mening skall inte tryckimpregnerat målas direkt utan det måste torka riktigt först annars stängs fukten in..Har jag fel?
"byggare"
 
Jag röstar inte, för jag tycker inte jag KAN. Både grus och sten är snyggt - och frågan kändes för luddig. Tycker faktiskt att Thomas59 gav ett JÄTTEBRA svar och att det inte alls var stroppigt. Alla vill nog bara hjälpa till, så det är knappast av elakhet som inte folk svarar - utan för att det kanske var svårt att ta ställning.

Jag tycker inte att modern stenläggning skulle passa till ditt hus. Finast vore med stora oregelbundna skifferplattor med lite gräs emellan, men det kanske är vansinnigt dyrt? Näst finast vore grus (gårdsgrus, tror jag vår grävare kallade det) som hålls inne på gången av någon kantsten eller annat så att du inte får grus i gräsmattan.

Lycka till!
 
Röstade för sten, eftersom grusgångar i mitt tycke kan vara ett helsike att gå på (läs "i") när de lagts för tjockt eller bara är nyräfsade.
Plus att grusen har en tendens att vilja landa överallt annanstans - i gräsmattan, i skorna, osv....
 
Hej!

Jag tycker att grå kalksten skulle vara snyggast.

Mvh Alexandersson_1
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.