Hobergs skrev:
Ska man lägga ett lager frigolit under golvet.
Vi har lagt grus nu men funderar på att lägga 70mm frigolit under sättsanden som isolering. Är det bra?
Det är väl lite efter tycke o smak, skall ni vara där på senhöst eller tidig vår, skall ni ha blommor/växter året runt etc.
Själv så kör vi ingen isolering då det blir mest "vanliga" sommar/höstplantor....skall iofs ställa in en kamin =)
 
Tja... Vet inte varför vi valde leca mer än att vi tittat på andra som byggt, den ska slammas/putsas, men det tänkte vi göra i samband med att vi gör markarbetet runt om. En byggare rådde oss att inte ha teglet under mark för den skulle vittra sönder när det frös på vintern. Tycker inte att lecan har sugit upp nåt baserat på de spillbitar som legat i vätan.
 
K
Hur har det gått med växthuset? Hade vart kul att se slutresutet och en sammanfattning av bygget, materialen och kostnaderna etc :)
 
Kostnaderna har jag inte räknat ihop än, men vet inte om jag vill, då jag tror att det blev dyrare än beräknat. Bygget är färdigt och invigt. Jag fortsatte med uppdateringarna i växthusdelen här på forumet.

WP_20150626_001.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Leifiii1 och 1 till
  • Laddar…
Riktigt snyggt jobbat och dokumenterat!

Kul för oss som är på gång
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.