Ett mellanting mellan plintar och gjuten platta är väl att gräva ur och mura upp en krypgrund med ett par varv Lecablock. Plasta inuti, singla runt. Då får man prova på lite fint halvgammalt bygghantverk och samtidigt göra en rejäl grund för stugan. Kom bara ihåg ventilationen och ventilgallren.

Jag byggde en kombinerad redskapsbod och växthus/lusthus på sån grund för några år sedan, blev riktigt bra. Bara att lägga papp runt och spika en syll direkt i Lecan, sen regla upp, klart. Passade extra bra eftersom det huset var byggt med krypgrund så det blev samma "look".
 
  • Gilla
Johanna Forsgård
  • Laddar…
solbadaren skrev:
Menar du att jag ska lägga lecastenen direkt på gräsmattan? Då kommer stugan upp för högt och det ser konstigt ut.
Gräv ner dom en bit om du vill
 
LECA för högt?

Men det finns väl LECA som är en 7-8 cm bara, jag har haft sådana de är nog i fyllningen under kontorsgolvet nu.

Protte
 
Det stod en björk här förut och hålet efter stubben fylldes igen med lite grus 8-16 och sedan lades det ut 8-9 betongplattor och sedan ställdes stugan på.


Protte
 
  • slott.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
prototypen skrev:
Det stod en björk här förut och hålet efter stubben fylldes igen med lite grus 8-16 och sedan lades det ut 8-9 betongplattor och sedan ställdes stugan på.


Protte
Ursäkta avsteget från ämnet, men vad är det för flagga?

Erik
 
NORRLAND, det är snö det vita.

Protte

(Stockholms skulle väl då ha svart istället?)
 
prototypen skrev:
Det stod en björk här förut och hålet efter stubben fylldes igen med lite grus 8-16 och sedan lades det ut 8-9 betongplattor och sedan ställdes stugan på.
Protte
Håller med "Gräv ur, fyll igen hålet, använd betongplattor.
 
ok,ska jag gräva ut 2,5x2,5m och 20 cm djupt så jag kommer ner till sanden under jorden och sedan padda innan jag väger in stenarna?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.