P
Tjusigt yttre! Jag gillar badrummet, men tycker att resten av rummen verkar inredda enligt konceptet "Vitfärg och en röd kudde" :)
 
Hujeda mig, jag kan inte bestämma mig för vad jag ska tycka om det här
 
Inget för mig.
 
Supersnyggt tycker jag som älskar slamfärg, nätta takfötter och enhetligt uttryck. Dock är planlösning något ineffektiv med många passager, och övervåningen är rätt speciell med de små sovhytterna, men jag misstänker att den är noga utformad efter ägarnas krav och passar nog dem perfekt.
 
Och hur tänkte de att man ska hitta det när man kommer hem från krogen framåt småtimmarna? Nej, tack! :)
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Mycket "döyta" i planlösningen som inte går att använda.... inget för mig.
 
R
Riktigt häftig planlösning!
Fast man kanske skulle lagt allrummet på 2plan mellan några av sovrummet för mindre korridorskänsla?
 
Gillar gröna fasaden, men annars ett rätt så tråkig, kantig, livlös design.
Badrummet: hörnlister saknas. Blir snyggare och skyddar kakel, särskilt bredvid badkaret.
 
Slamfärg? Falu Rödfärg kan inte vara leverantör. Och jag tycker inte nyansen stämmer riktigt med den gröna slamfärg som kommer från Göranssons Rödfärg heller. Skulle gärna veta fabrikatet.

Sen vore det förstås kul att se hur huset funkar till höstlöv och vintersnö också :)
 
Vad kul att det finns så olika åsikter!

Själv tycker jag det liknar ett militärt mobförråd utvändigt, så jag är inte så positiv till utsidan.

Men när det gäller helheten så undrar jag varför arkitekter ofta känner sig tvungna att gå "all in" på en idé. Att ha mycket färg kan vara fint men det behöver kanske inta vara den kraftigaste färgen precis överallt i samma rum eller om det är vitt så ska allt vara vitt.
 
Gillart! (y)
 
G
Riktigt fint!!
 
G
Gysinge Slamfärgg.
 
G
Väldigt fint. Har själv ett hus med grön slamfärg. Ett stort problem är att färgen bleknar väldigt snabbt. Försökt med olika fabrikat men det hjälper inte. Har någon bra tips vad som som finns att göra, så tar jag tacksamt emot det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.