Hej på er !!! .Jag har både gas och ´kolgrill och tycker mycket om båda ,jag har dessutom en MORRIKA ,det är en typ av finsk wok man ställer direkt på elden .
Alla har sina för och nackdelar ,men jag har ett litet tips från Jamie Oliver till kolgrillen ,lägg kolen i en backe upp mot kanten så får man olika temperatur och på så sätt kan man flytta rumt köttet där värmen passar bäst ......
mvh :)
 
adam32 skrev:
Hej på er !!! .Jag har både gas och ´kolgrill och tycker mycket om båda ,jag har dessutom en MORRIKA ,det är en typ av finsk wok man ställer direkt på elden .
Alla har sina för och nackdelar ,men jag har ett litet tips från Jamie Oliver till kolgrillen ,lägg kolen i en backe upp mot kanten så får man olika temperatur och på så sätt kan man flytta rumt köttet där värmen passar bäst ......
mvh :)
Nä, du har ingen MORRIKA (låter som något ur Mumintrollen  ::)) du har en Muurikka och inget annat.

/Kolgrill regerar
 
Nu har jag grillat hårt i en vecka med den nye och visst är det smakskillnad från kolen.
Det måste vara sot och bindemedelet från briketerna som saknas.  
Men huvudsaken är att det smakar gott. Jag blev överaskad om hur lätt det är att få till revbenen utan att bränna ytan, eller köra på indirekt värme i 3steg med en smoker pouch med hickory smak.
Det är inga problem att få till den där kolgrillssmaken som ni pratar om, man behöver bara lära sig hur.

Gasol rules!!
 
  • grandhall_325.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej

då vart de köpt
Blev en Weber genesis silver A för 4200:-
Det som gjorde att jag föll för denna var att jag ville ha sk flametamers, lätt att rengöra samt en hög kvalite.
6711004_sm.jpg
Vilken gasol e goast Airliq eller AGA :D? ;D

http://www.weber.com/webercom/grills/detail.aspx?ptype=G&piv=6711004&liv=3&CountryIV=32
 
Men det var ju min Landmanngrill som de testade i Aftonbladet!
(Min har lite mindre trä i ställningen men grillen är den samma och säljs på K-Rauta för runt 4000:- )

Jag är mycket nöjd med den. Jag köpte till ett extra grillgaller som är bra att ha när man grillar åt många. (Då byter man ut stekplattan.)

Ha en skön grillsommar
Magnus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.