A Annanellyham skrev:
Men är det jag som står ansvarig för att fixa detta/betala den kostnaden när det är deras renovering som har gjort att det blivit så? Kan de frånsäga sig allt ansvar?
Har ett minne från något PLUS-program på TV, där en innehavare fick ytskador på sitt innertak, när grannen renoverade, de fick själv fixa innertaket.
Låter som det inte behöver vara något större fel med din blandare, lite smuts någon sil, rengör denna så bör det funka igen.
 
E etompau skrev:
Har ett minne från något PLUS-program på TV, där en innehavare fick ytskador på sitt innertak, när grannen renoverade, de fick själv fixa innertaket.
Låter som det inte behöver vara något större fel med din blandare, lite smuts någon sil, rengör denna så bör det funka igen.
Kanske dum fråga... men hur rengör man den? hehe
 
A Annanellyham skrev:
Kanske dum fråga... men hur rengör man den? hehe
Lägg upp en bild på den, så lär du få svar.
 
L
A Annanellyham skrev:
Men är det jag som står ansvarig för att fixa detta/betala den kostnaden när det är deras renovering som har gjort att det blivit så? Kan de frånsäga sig allt ansvar?
Eventuell skit i blandarna är dit problem juridiskt sett , men kan ha uppstått p.g.a. arbeten hos grannen , kan du inte prata vänligt med röris där om att få hjälp att rensa det , är det tvärnit så finns inget alternativ , du får fixa det själv
 
A Annanellyham skrev:
Tror inte det varit hyresrätter innan. Byggdes -98! Men han bor på 5:e våningen och jag bor på första, om det säger något!
Kolla om grannarna på våningarna mellan er, har dom varmvatten så är det ju "bara" i din blandare felet sitter.
Och då troligen smuts i blandaren.
 
J Jörgen Ö skrev:
Kolla om grannarna på våningarna mellan er, har dom varmvatten så är det ju "bara" i din blandare felet sitter.
Och då troligen smuts i blandaren.
Ingen annan har drabbats.... jag drog mitt sista kort ur rockärmen och skickade mamma på styrelseordföraren. Det kommer en hantverkare på fredag och fixar, föreningen står för kostnaden! Tack för all hjälp alla!
 
  • Gilla
fia_mstd och 4 till
  • Laddar…
A Annanellyham skrev:
Ingen annan har drabbats.... jag drog mitt sista kort ur rockärmen och skickade mamma på styrelseordföraren. Det kommer en hantverkare på fredag och fixar, föreningen står för kostnaden! Tack för all hjälp alla!
Ursäkta men nu är det lite curlingvarning här... Om du lagt upp bilder på blandarna, fått hjälp att kontrollera att det inte är så simpelt som skräp i silen så kunde du gått på styrelsen i nästa steg. Nu drabbas föreningens ekonomi av att de tar dit hantverkare och föreningens ekonomi är i förlängningen din ekonomi.
 
  • Gilla
Väften och 7 till
  • Laddar…
Att du inte bad mamma kolla blandaren i stället... :thinking:
 
  • Gilla
eb86 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.