Inget lagbrott att gå naken hemma, men själv slipper jag helst se främmande människors nakna kroppar - snygga eller inte spelar ingen roll. Tycker det är brist på hänsyn att ogenerat exponera sig, iaf utomhus där grannarna inte har något annat val än att se mer än de vill. Fräckt att inte bry sig om att andra KAN bli generade, äcklade, känna obehag. Det finns sköna, luftiga kläder.
 
  • Gilla
Talvan
  • Laddar…
M
Men det är vel olagligt att "fönster titta"?
 
BigR
Härligt att få höra fortsättningen @Talvan(y). Bra är ju att nudisterna håller sig inne i huset iallafall.

Det kan vara störande att ha insyn till grannarna även om dom inte näckar. Ibland blir fönster som en ofrivillig tv beroende på storlek, avstånd, höjd och ljus. Även den mest intressanta middagskonversation dör om gästerna ser grannen steka korv i bara mässingen :rofl:.

Nu har du inte beskrivit hur det förhåller sig mellan era fastigheter och byggnader men du behöver nog inget plank eller massiv tujavägg. Plantera ett eller flera träd med kronan strategiskt placerad i siktfältet mellan fönstren i ditt o grannens bostadshus.

Håll oss uppdaterade; ”kokar kaffe”-kommentaren får mig fortfarande att skrattgråta (y)(y)(y)
 
Redigerat:
  • Haha
1
  • Laddar…
H Hella1 skrev:
Inget lagbrott att gå naken hemma, men själv slipper jag helst se främmande människors nakna kroppar - snygga eller inte spelar ingen roll. Tycker det är brist på hänsyn att ogenerat exponera sig, iaf utomhus där grannarna inte har något annat val än att se mer än de vill. Fräckt att inte bry sig om att andra KAN bli generade, äcklade, känna obehag. Det finns sköna, luftiga kläder.
Absolut så tycker jag med
 
BigR BigR skrev:
Härligt att få höra fortsättningen @Talvan(y). Bra är ju att nudisterna håller sig inne i huset iallafall.

Det kan vara störande att ha insyn till grannarna även om dom inte näckar. Ibland blir fönster som en ofrivillig tv beroende på storlek, avstånd, höjd och ljus. Även den mest intressanta middagskonversation dör om gästerna ser grannen steka korv i bara mässingen :rofl:.

Nu har du inte beskrivit hur det förhåller sig mellan era fastigheter och byggnader men du behöver nog inget plank eller massiv tujavägg. Plantera ett eller flera träd med kronan strategiskt placerad i siktfältet mellan fönstren i ditt o grannens bostadshus.

Håll oss uppdaterade; ”kokar kaffe”-kommentaren får mig fortfarande att skrattgråta (y)(y)(y)
Grannen har ett fin nytt hus med stora fönster, ny modern arkitektur är inte alltid bra för alla

jag bor lite högre än grannen så jag ser mycket, glad att deras sovrum är på andra sidan åtminstone

grannarna är inte så gamla men verkar gilla att synas, inga skrynkliga gamla personer
 
  • Haha
  • Gilla
BigR och 1 till
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Spika skivor för era fönster åt det hållet då eller sätt upp ett tre meter högt plank.

Jag vidhåller att du borde börja fundera på att söka vård för din sjuka kroppsuppfattning och överdrivna prydhet. Man mår inte bra av att hålla på sådär i längden. Jag känner en som håller på sådär så jag har sett en del..... och hon mår inte bra kan jag säga.
Nej för då måste jag ha bygglov för fasad ändringen

även bygglov för plank
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Än en gång. Har du pratat med grannen?

Staffan
Aldrig nej, det finns Corona och de har inget som skyddar kroppsöppningar
 
  • Haha
vcx och 3 till
  • Laddar…
Talvan Talvan skrev:
Aldrig nej, det finns Corona och de har inget som skyddar kroppsöppningar
Du kan väl skänka dom ett par fikonlöv före snacket.
 
  • Gilla
Solskensbonden
  • Laddar…
M
Talvan Talvan skrev:
Aldrig nej, det finns Corona och de har inget som skyddar kroppsöppningar
Dom lär ju inte öppna dörren nakna? Lägg en klassisk "arg lapp" i brevlådan
 
Eftersom det rör sig om inomhus så tycker jag att TS ska sluta stirra på grannen så mycket. Det är inte lagligt att fönstertitta.
Det anses snarare rätt olustigt och mysko av de flesta att stirra in till grannen

Stör sig TS på vad grannen gör i sitt hus får TS skaffa insynsskydd. Thuja på egen tomt lämpligtvis.
 
  • Gilla
EvaMLin
  • Laddar…
Staffans2000
Talvan Talvan skrev:
Aldrig nej, det finns Corona och de har inget som skyddar kroppsöppningar
Men den fjärde september, när du startade tråden, fanns det ingen Corona. Åtminstone vad vi kände till.
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Men den fjärde september, när du startade tråden, fanns det ingen Corona. Åtminstone vad vi kände till.
Nej så kan det vara men de var ändå nakna
 
  • Gilla
BigR
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Eftersom det rör sig om inomhus så tycker jag att TS ska sluta stirra på grannen så mycket. Det är inte lagligt att fönstertitta.
Det anses snarare rätt olustigt och mysko av de flesta att stirra in till grannen

Stör sig TS på vad grannen gör i sitt hus får TS skaffa insynsskydd. Thuja på egen tomt lämpligtvis.
Båda ute och inne
 
Framförallt under kläderna.:D
 
  • Haha
Immobil
  • Laddar…
knytna%CC%88ve.jpg

I fickan.
:D
 
  • Haha
  • Gilla
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.