A
När mina grannar satte studsmattan i tomtgräns tog jag det som en möjlighet efter att irritationen lagt sig. När ungarna var ute och skrek och stojade passade jag på att klippa gräs, köra motorsåg, vinkelslip, jordfräs, högtryckstvätt och annat som behövde göras och som låter mycket. Jag tog ungarnas oväsen som klartecken på att nu får man föra liv. När de slutade stoja kunde jag sätta mig på altanen och njuta av tystnaden och av att ha fått något gjort. Jag gjorde bara sådant som ändå skulle göras, men passade på när grannarnas ungar ändå störde alla i grannskapet.
 
  • Gilla
Bådablir9 och 34 till
  • Laddar…
Enk Projektet skrev:
Bor TS vid en förskola/lekplats?
Han kanske gör det nu, eller tycker det låter så.
 
Redigerat:
  • Gilla
elpaco
  • Laddar…
seniorkonsult skrev:
Jag undrar om du varit på en lekplats. Eller utanför en förskola?
Det är jag dagligen, men nu pratade vi om 4 ungar. Jag blir inte ens störd av ett dagis.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Köp en kattskrämma o sätt den på din sida av tomtgränsen. Du kommer säkert inte att störas av den, men barnen hör den o tycker den låter illa o vill då inte leka där mer. Sen blir du av med en massa katter också! :D
 
  • Gilla
Kåtan
  • Laddar…
Har försökt att tala med grannarna redan och fört det på tal men de tyckte att detta var den bästa placeringen sa dom och så var det slut talat om den saken.
 
Som sagt hellre den där lekställningen än en studsmatta så får nog vara, att överklaga till kommunen. Denna kanske de tröttnar på tidigare :)
 
Men som sagt som trevlig granne man är så ska jag försöka att få bättre gemenskap nu jag ska passa på när de är där att gå ut och tala med dom de är ju ändå nära nu så det passar ju bra ;)
Tala lite om väder och vind och "haffa dom så fort de är där" :)
 
Redigerat:
"Vår granne har satt en lekställning samt gungor nästan i häcken på sin sida"
Vad är det för häck som redan finns där och är ställningen verkligen 270 hög??? Det är väl bara Tuja Brabant som gäller på er sida
 
R
Nej, men håller man på o gnäller för en lekställning...!? :(
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
RIZ; Knake du ska läsa första inlägget också..och lite fler kaommentare. Det kan var lätt att tycka en att detta inlägg handlar om en"petetess" me så ttror jag inte efter att jag följt kommentarerna. Det handlar om en lekanläggning-inte EN lekställning. Själva har vi fått en studsmatta 4 m från entrén och köksfönstret fast den har kunnat placeras bakom vårt garage i hörnet, alltså flyttats 5 meter men barnens föräldrar vill kunna se barnen genom köksfönstret utan att behöva öppna köksdörren. Efter första året hade grannen flyttat studsmattan men sedan har den fått vara kvar.Nej, vi har inte talat med dem för vi är borta ganska mycket. Vi klarar av detta men det är inte trevligt att ha dena pjäs 3 m från ytterentrén.
 
seniorkonsult skrev:
RIZ; Knake du ska läsa första inlägget också..och lite fler kaommentare. Det kan var lätt att tycka en att detta inlägg handlar om en"petetess" me så ttror jag inte efter att jag följt kommentarerna. Det handlar om en lekanläggning-inte EN lekställning. Själva har vi fått en studsmatta 4 m från entrén och köksfönstret fast den har kunnat placeras bakom vårt garage i hörnet, alltså flyttats 5 meter men barnens föräldrar vill kunna se barnen genom köksfönstret utan att behöva öppna köksdörren. Efter första året hade grannen flyttat studsmattan men sedan har den fått vara kvar.Nej, vi har inte talat med dem för vi är borta ganska mycket. Vi klarar av detta men det är inte trevligt att ha dena pjäs 3 m från ytterentrén.
Kan samtidigt förstå föräldrarna som vill kunna se barnen genom fönstret
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
R
seniorkonsult skrev:
RIZ; Knake du ska läsa första inlägget också..och lite fler kaommentare. Det kan var lätt att tycka en att detta inlägg handlar om en"petetess" me så ttror jag inte efter att jag följt kommentarerna. Det handlar om en lekanläggning-inte EN lekställning. Själva har vi fått en studsmatta 4 m från entrén och köksfönstret fast den har kunnat placeras bakom vårt garage i hörnet, alltså flyttats 5 meter men barnens föräldrar vill kunna se barnen genom köksfönstret utan att behöva öppna köksdörren. Efter första året hade grannen flyttat studsmattan men sedan har den fått vara kvar.Nej, vi har inte talat med dem för vi är borta ganska mycket. Vi klarar av detta men det är inte trevligt att ha dena pjäs 3 m från ytterentrén.
RIZ, Knake, kaommentare, petetess, ttror...!? Det kan vara bra att kunna stava om man vill vara trovärdig i sin kritik ;)

Det är alldeles för mycket gnäll över vad grannarna gör eller inte gör.. Låt barnen leka och ha kul! Klart att det är viktigt att föräldrarna vill kunna se vad barnen håller på med, och ja; uppsikt är ett ansvar som föräldrar har över sina omyndiga barn.

Jag kan inte heller förstå vad en sådan här tråd gör i forumet för bygglov. Tråden borde flyttas till lämpligare avdelningar.
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Löjligt.Det här är inte ett rättstavningsforum utan ett forum för att personer med olika kunskaper skall kunna tillgodogöra sig den kunskap som finns hos andra. Om man har bråttom och svarar på ett inlägg så händer det att "tangentbordet stavar fel". För övrigt, pm du har läst inläggen så handlar de mycket om bygglov, friggebod, avstånd till tomtgräns m m. Se vad tråden heter t ex. Därför är det bra om man håller sig till ämnet. Om man inte har problemet så är det lätt att ha förutfattade meningar om "gnäll".Här skall allt dryftas.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
O
Om man har problem med att barn låter då får man flytta ut på landet där man själv äger marken runt om kring.
Barn låter,så enkelt är det, de har dessutom rätt att låta.
Grannen placerar lekställning eller studsmatta där det är bäst för honom inte tänker han på nån annan, han äger sin mark....

Jag har problem med att folk klagar på att barn låter... varför flyttar man då in i ett villasammhälle?
 
  • Gilla
nissenhj och 3 till
  • Laddar…
En gång i tiden hade vi grannar som var mycket störande och brydde sig inte om vad vi tyckte de hade dessutom fyra barn som fick göra precis som de ville. Vi hade en friggebod mitt framför deras altan så jag byggde ett vindskydd till kompressorn och placerade där. Gissa om det blev liv i luckan när dom satt på sin altan för att äta och mysa, oss störde den inte eftersom den stod bakom friggan. Det tog några kvällar med gap och skrik från dem innan de fatta att hänsyn är en gemensam sak för trevnadens skull.
 
  • Gilla
annie24 och 13 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.