F frityreldarn skrev:
Man behöver inte det. Tonkilometermetoden tar inte hänsyn till om man har en eller flera bilar. Antal bilar kan ändras över tid.
Däremot tar den hänsyn till längd av väg, om det är slog eller djur på en gård, om det är annan verksamhet, om det är ridhästar vilket orsakar mycket slitage både med hästar och bilar till och från. Alla fastigheter behöver post, snöröjning, ambulans mm så där är det ju lika.
Jag trodde att man alltid räknade ut efter storleken på fastigheten
 
K kortis skrev:
Jag trodde att man alltid räknade ut efter storleken på fastigheten
Ja. Och nej.... En villa är en villa. Ibland finns utrymme för fritidsbostad med halv avgift. Men om man har en fastighet som genererar skog, åkermark eller bete så räknas fastigheten efter storlek.
 
F frityreldarn skrev:
Ja. Och nej.... En villa är en villa. Ibland finns utrymme för fritidsbostad med halv avgift. Men om man har en fastighet som genererar skog, åkermark eller bete så räknas fastigheten efter storlek.
Ja visst så var det ju, länge sedan vi hade förrättningen , men länsstyrelsen knackar på har jag hört
 
K kortis skrev:
Ja visst så var det ju, länge sedan vi hade förrättningen , men länsstyrelsen knackar på har jag hört
Vad skall de göra?
 
K Kane skrev:
Vad skall de göra?
Efter en massa år så har Sveaskog kommit på att de inte äger en massa mark och så är det tjafs om en liten bro
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.