Lite nyfiken på om TS grannar fortfarande studsar?
 
O
Då borde de vara väldigt slutkörda....
 
Nu är det nog moped eller bil mekande.
 
b8q skrev:
Men visst är det underligt att studsmattan ALLTID placeras vid tomtgränsen, så långt bort från den egna uteplatsen som möjligt?

Man borde få automatiskt beviljat bygglov för plank om grannen har en studsmatta inom 3 m från tomtgränsen...;)
Det handlar nog mer om att den är i vägen annars. Vem ställer bokhyllan mitt i vardagsrummet?
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
Nyfniken skrev:
Det handlar nog mer om att den är i vägen annars. Vem ställer bokhyllan mitt i vardagsrummet?
Jag tror helt seriöst att det handlar om att man är dum i huvudet. Obegripligt hur man kan terrorisera sina grannar genom att låta sina ungar stå och vråla i timmar.
 
  • Gilla
Linderödsåsen och 2 till
  • Laddar…
Robert63 skrev:
Jag tror helt seriöst att det handlar om att man är dum i huvudet. Obegripligt hur man kan terrorisera sina grannar genom att låta sina ungar stå och vråla i timmar.
Ledsen för din skull att du lider så hemsk av dina grannar. För precis som det redan skrivit så ställer man nog studsmattan längs med en tomtgräns är mer för att det inte förstör den chansen man har för ev fotbolls spel eller liknande aktivitet som om den ställs mitt på gräsmattan.
Själv frågade vi vad grannarna sa innan den placerades och de tyckte det inte gjorde dem något. Vi va även tydliga mot våra barn att man håller ner rösten vid hoppande på samma sätt som man inte sitter och skriker vid datorn.
 
Vi har studsmatta, vad är det folk stör sig på? Att barnen har roligt och lever livet eller att ni är gamla , stela och svartsjuka för ni själva inte kan hoppa.?
 
  • Gilla
Mugmaz och 2 till
  • Laddar…
Daniel__s skrev:
Vi har studsmatta, vad är det folk stör sig på? Att barnen har roligt och lever livet eller att ni är gamla , stela och svartsjuka för ni själva inte kan hoppa.?
Skojar du? Grejen är att ungarna är närmast maniska i sitt hoppande. De kan börja tidig morgon och med korta avbrott hålla på fram till midnatt. En jävla massa skrik, närmast helt omöjligt att slappna av på sin egen tomt. Tycker det är otroligt oförskämt av föräldrarna att låta de hållas. Men studsmattan är väl ett bra substitut för barnvakt medan de pimplar Tre Apor på Bib. Idioter.
 
  • Gilla
Harald Boye och 5 till
  • Laddar…
Nu är mina barn små och hoppar inte mer en 30 min, och vår studsmatta låter ej då den är ny :) kanske får jag en jobbig granne någon gång så jag förstår hur ni känner er
 
Daniel__s skrev:
Nu är mina barn små och hoppar inte mer en 30 min, och vår studsmatta låter ej då den är ny :) kanske får jag en jobbig granne någon gång så jag förstår hur ni känner er
Då är du en bra förälder, du får en plats i himlen. Seriöst så finns det de föräldrar som låter sina barn fullständigt gå bananas, de hoppar närmast varje vaken tid. Jag ser fram emot de regniga dagarna i sommar.
 
S
Robert63 skrev:
Då är du en bra förälder, du får en plats i himlen. Seriöst så finns det de föräldrar som låter sina barn fullständigt gå bananas, de hoppar närmast varje vaken tid. Jag ser fram emot de regniga dagarna i sommar.
Du borde bo ensam i skogen nånstans. Att du blir sur för att barn har roligt säger allt om dig och inget om föräldrarna.
 
  • Gilla
Ashe och 4 till
  • Laddar…
Daniel__s skrev:
Vi har studsmatta, vad är det folk stör sig på? Att barnen har roligt och lever livet eller att ni är gamla , stela och svartsjuka för ni själva inte kan hoppa.?
Att det låter som ett horhus med slitna sängar timme efter timme efter timme?

Vi stod ut i tre år - sedan hade grannbarnen växt ifrån det.
 
  • Gilla
Beltis
  • Laddar…
S
Anna_H skrev:
Att det låter som ett horhus med slitna sängar timme efter timme efter timme?

Vi stod ut i tre år - sedan hade grannbarnen växt ifrån det.
:) låter fantastiskt! Tur att alla vi grannar har barn med studsmattor, här lär det låta som en hel horby för dig:)
 
nikasp
Haha! Det där blir väldigt svårt att kontra på. Vi har inte det problemet och lär väl själva fixa studsmatta vad det lider. Jag kan nog förstå de som har små tomter och har lekplats några meter från terassen. Hönsgödsel var väl ett bra tips för att minska hoppandet lite om jag kommer ihåg rätt 😊

Anna_H skrev:
Att det låter som ett horhus med slitna sängar timme efter timme efter timme?

Vi stod ut i tre år - sedan hade grannbarnen växt ifrån det.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
SueCia skrev:
Du borde bo ensam i skogen nånstans. Att du blir sur för att barn har roligt säger allt om dig och inget om föräldrarna.
Så du menar på fullt allvar att jag inte ska kunna få en lugn stund på min tomt? Flytta till skogen eller dit ingen stör är ett urbota korkat hitte-på-argument, vi har liksom ingen marknad som tillåter den rörligheten. Om ett föräldrapar låter sina ungar störa mig exakt en hel sommar, hur ska det kunna säga mer om mig än om dom? Jag har för övrigt själv haft små barn, men i vår familj är det de vuxna som bestämmer och vi tar hänsyn till vär omgivning. Det är fasen ingen rättighet att konstant störa andra bara för att man är barn. Skärp dig.
 
  • Gilla
Fruktsallad och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.