Status
Tråden går ej att kommentera.
Jag hade rivit skiten och slängt bråten + skräpet på hans trapp.
Varför ska man trippa på tå för en människa som beter sig så?
Civil olydnad förespråkar jag här.
Vi kan skramla här på byggahus.se till dina böter!

Och alla som nu kommer att nämna "grannsämja"
Grannsämja ska vara åt två håll, så den finns ju inte iaf i dagsläget...
 
Redigerat:
Njaa. Om nu TS faktiskt är polis som han nämner i den andra tråden så kanske civil olydnad kan få lite värre konsekvenser än för många av oss andra.

Å andra sidan så borde ju TS i sin yrkesroll vara ganska van vid att prata förstånd med folk, och även att söka upp dem på andra adresser. Det känns ju lite konstigt att någon vågar bete sig så mot en granne som dessutom är polis.
 
Omöjligt att man som polis är så konflikträdd att man inte ens vågar säga åt grannen att inte ha sitt skit på ngn annans tomt.
Självklart fortsätter grannen med sitt beteende när TS är så lätt att köra över.
 
harry73
Nu läste jag också ditt gamla tråd och den stängdes för att det omöjligt att hjälpa dig tror jag. :rolleyes:
 
Polis!?
jaha...
Och frågar här hur han ska gå tillväga...?

Samla piken, sök upp honom, sedan be honom vänligt att ta bort skjulet samt skräpet.
En med lite självbevarelse tar nog bort skräpet och skjulet efter det.
 
Redigerat:
Har pratat m kommunen igen. Dom ska kolla upp vad som gäller i detta fall och återkomma. Pratat m lite folk jag känner om saken o dom är eniga. Dom tycker jag ska se till att kommunen tar tag i detta o kör enligt reglerna. Sen om det är bra eller dåligt för mig struntar jag i. Får bli som reglerna säger. Det brukar vara bäst i längden. Annars står man där o lovar varandra saker man kanske ångrar sedan. Vi vill kunna plantera en tujahäck där snart
 
Hubbe nej inte alls konflikträdd. Bara sett via jobbet hur såna här saker kan skena iväg o lätt göra fel typ egenmäktigt förfarande. Nu hoppas jag hans soptipp som nu är vår tomt försvinner på för oss smidigt sätt
 
Jag förstår faktiskt fortfarande inte riktigt vad kommunen har med saken att göra.

De kan agera mot svartbyggen inom 10 år efter att det byggts, de kan agera mot att någon (= TS) har skräp på sin tomt. Men detta gäller ju en "konflikt" mellan två fastighetsägare. OK det är möjligt att någon kommun har en medlingsfunktion för granntvister, men som jag förstår det ha ju TS inte ens pratat med grannen om problemet.

VET grannen överhuvudtaget att det är ett problem?
 
hangun skrev:
Hubbe nej inte alls konflikträdd. Bara sett via jobbet hur såna här saker kan skena iväg o lätt göra fel typ egenmäktigt förfarande. Nu hoppas jag hans soptipp som nu är vår tomt försvinner på för oss smidigt sätt
Det som kommunen kan göra är att agera mot fastighetsägaren, dvs dig, inte grannen.
Du kan få rivningsföreläggande på den svartbyggda byggnaden och föreläggande om att rensa upp din skräpiga tomt.
Innan det går så långt är det nog bäst att ha talat ut med grannen och så långt som möjligt försökt träffa en överenskommelse.
 
hangun skrev:
Hubbe nej inte alls konflikträdd. Bara sett via jobbet hur såna här saker kan skena iväg
hangun skrev:
Men så jobbar jag inom polisen också där jag van med myndighetsutövning
hangun skrev:
Är själv före detta snickare och har satt en del våtrum mm.
Inte för att det har med saken att göra men jag är lite nyfiken på din karriärbana.
 
Att jobba inom polisen innebär inte per automatik att man är polis. Det finns ju civila även där, på t.ex. LKC, reception osv.
 
*tar lite popcorn, lutar mig tillbaka och ser vart detta bär hän*
Roligare än CSI i alla fall *S*

/Kent
 
Redigerat:
  • Gilla
Thomas59 och 1 till
  • Laddar…
Asgarvad skrev:
Det som kommunen kan göra är att agera mot fastighetsägaren, dvs dig, inte grannen.
Du kan få rivningsföreläggande på den svartbyggda byggnaden och föreläggande om att rensa upp din skräpiga tomt.
Innan det går så långt är det nog bäst att ha talat ut med grannen och så långt som möjligt försökt träffa en överenskommelse.
Men om det inte är TS byggnad och TS saker, får man då ta bort dem? Innebär kommunens föreläggande att man fått tillåtelse att göra det eller vem ger det godkännandet?
 
hempularen skrev:
Jag förstår faktiskt fortfarande inte riktigt vad kommunen har med saken att göra.
Kommunen ägde TS tomt när skjulet byggdes och borde ha gjort något åt det då eller i varje fall innan man sålde tomten till TS.
 
Polisanmäl nerskräpningen på din tomt.. så får kanske dina jobbarkompisar pli på din granne. :confused:
Jag personligen hade nog hävt över allt skräp på hans egen tomt och markerat väldigt tydligt var min tomtgräns gick.
 
  • Gilla
Thomas59
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.