Status
Tråden går ej att kommentera.
Har skrivit om d här förut. Vi köpt en tomt o grannens svartbyggda skjul står på vår tomt som kommunen sålt. Kommunen ringde honom o påpekade det men han sa han inte planerat riva det. Han låter skräp ligga kvar på vår tomt o nu har han lagt mer där. Vad ska man göra? Han verkar bara strunta i detta. Skjulet ligger ett par meter in på vår tomt
 
Den tråden avslutades och nu har han lagt mer skräp där. Ingen som har kristallklara svar?
 
Vad säger grannen när du pratar med honom?

(Nedskräpning på annans fastighet är väl mig veterligen ett lagbrott, vilket således borde vara ett ämne du besitter en del kunskap inom?)
 
Jo det är det verkligen men inte så kul anmäla en granne. Ska prata med han men hur kan man göra som han gör? Mest förundrad. O inte kommer han över o säger hur han tänkt m allt detta heller. Såg han idag men blir så förbannad på sån respektlöshet
 
Så du har inte pratat med grannen om detta sen förra tråden startade för fem månader sedan?
 
Det finns folk till allt...
Man får väl vara glad att man lever istället!
 
Det är ett fritidshus han har o är sällan där
 
Då spelar det väl ingen roll om han blir uppretad.. bättre att han har ont i magen än du.
 
  • Gilla
Riggen
  • Laddar…
Bygg ett plank på tomtgränsen och släng över skiten på hans sida. :rolleyes:

Usch jobbig situation, tyvärr ingen ide på bra lösning. Du får försöka prata med honom och se vad han säger och ta det därifrån ...
 
tio_Pepe skrev:
Så du har inte pratat med grannen om detta sen förra tråden startade för fem månader sedan?
Snälla Hangun, kan du svara på den här frågan?
Om du inte har talat med den här grannen så börjar det bli ganska uppenbart att du trots ditt påstående i den förra tråden inte haft något att göra med polisiär verksamhet "på fältet". Jag kan inte tänka mig någon polis som inte vill att "allmänheten" försöker lösa små fåniga tvister själva innan polis/annan myndighet tillkallas och kostar pengar, samt slösar resurser.
 
Kommunen har ju försökt hjälpa dig trots att de egentligen inte har något ansvar för situationen i egenskap av före detta ägare. Jag skulle tro att det spåret är uttömt. Sen vet jag inte vart man anmäler såna här intrång. Är det i så fall en annan myndighet inom kommunen?

Hur ska du kunna veta hur grannen tänker om du inte pratat med honom?

Såna här gamla synder brukar väl lösas mellan nya ägare med någon form av servitut? Men du har tydligen problem med att grannen försöker utvidga ännu mer genom att lägga ut saker på din tomt. Du måste ju se till att grannen får klart för sig var gränsen går.
 
Carl_Elvis skrev:
Snälla Hangun, kan du svara på den här frågan?
Den frågan svarade han ju på nyss. Han har inte pratat med grannen.
 
harry73
tio_Pepe skrev:
Såna här gamla synder brukar väl lösas mellan nya ägare med någon form av servitut? Men du har tydligen problem med att grannen försöker utvidga ännu mer genom att lägga ut saker på din tomt. Du måste ju se till att grannen får klart för sig var gränsen går.
Servitut ger man väl inte för en byggnad på annans mark
 
harry73
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.