ollefisk skrev:
Jag har en AM 315 och grannen har en Worx. Ska se om det går bra när min robot laddas och då inte skickar så stark signal.
Sätt igång eco mode. Så är slingan inte igång när din klippare är i laddstationen. Men testa att byta slingsignal och se om det hjälper. Ligger under menyn säkerhet (hänglåset) sen avancerat och sen ny slingsignal. Klipparen ska då stå i laddstationen.
 
Jag har eco - mode men den gröna lampan på laddaren blinkar inte. Samma spänning på slingan när roboten laddas när den har eco eller inte, ca 0,3 V.
 
ollefisk skrev:
Jag har eco - mode men den gröna lampan på laddaren blinkar inte. Samma spänning på slingan när roboten laddas när den har eco eller inte, ca 0,3 V.
Det var ju lite konstigt. Du har väl inte tryckt på stopp innan du kollar kontrolllampan och slingan? För då startar slingan igen.
 
Oj, jösses, ska man måsta tänka på det också... som om det inte var förvirrande att välja ändå... :surprised:
 
Nej jag hade inte stoppknappen på när jag mätte men jag kan se om roboten har kommit igång med eco efter att själv har kört ett tag.
 
ollefisk skrev:
Nej jag hade inte stoppknappen på när jag mätte men jag kan se om roboten har kommit igång med eco efter att själv har kört ett tag.

Har ingen erfarenhet själv av det för jag har aldrig haft behovet av det. Men man kan ju tänka sig att den själv måste gå in och docka för att stänga av slingan. Det står ju även i manualen att vill man starta klippare ute på gräsmattan måste man trycka på stopp innan man plockar ut den ur laddstationen. Bara å testa.
 
Min teori stämmer, nu har den varit på tur och laddar nu med grön lampa som blinkar! ☺
 
ollefisk skrev:
Min teori stämmer, nu har den varit på tur och laddar nu med grön lampa som blinkar! ☺
Vad bra då funkar det som det ska. Men hur beter sig grannens klippare nu då?
 
Senast jag såg så verkade den köra sin slinga, inte någon slalomåk. Hoppas att det fortsätter så.
 
ollefisk skrev:
Senast jag såg så verkade den köra sin slinga, inte någon slalomåk. Hoppas att det fortsätter så.
Det hoppas vi på. Inte roligt med sådana problem med grannen. Blir lätt tjafs ju.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.