S
Som jag skrev så har jag fått flera bra tips, även ditt första inlägg var sakligt och informativt -MH-, men jag har också fått många syrliga kommentarer och gliringar, jag uppfattar dessa kommentarer som ganska provokativa. Inte alls konstruktiva. Jag förväntar mig att få svar på mina frågor i ett forum och om jag missat information så förväntar jag mig att få kompletterande frågor. Jag förväntar mig inte att man börjar diskutera andra ämnen som jag inte frågat om. Jag tycker inte att det är trevligt att bli anklagad för att skapa en grannfejd eller att inte sköta mina förpliktelser med muren, när de som anklagar mig för detta inte vet någonting om varken "min mur" eller min relation till någon av grannarna. Frågan gällde heller inte detta utan det var bara kompletterande information, där jag fick ett bra svar av -MH-.
Jag tycker inte jag skall behöva försvara mig, men jag har haft huset i 1år och har därför inte hunnit fixa muren, det har hänt andra saker i livet och helt ärligt så har jag många andra saker jag prioriterar högre ljust nu. Dessutom är inte tomtgränsen helt fastställd, grannen har ett träd vid muren som gjort att den rasar och jag vet inte ens vem som äger muren även om den förmodligen är till vår fastighet, på ritningar är den dock ca 10-15cm in på deras tomt och jag skulle behöva begära bygglov m.m. för att göra om den korrekt.
Men jag tycker inte det ger grannen automatiskt rätt att bygga en mur och "friggebod" vid vår tomtgräns bara för att vi inte kunnat flytta våran mur. Jag kan ju knappast fixa muren först eftersom de redan börjat bygga och dessutom kommit en bra bit påväg.

Jag tänker inte börja skriva ut personlig info här så är det någon som undrar vidare om detta så är ni välkomna att PM:a mig. Jag har dock fått alla de svar jag bett om och som jag skrivit tidigare i tråden tackar jag alla er som bidragit med information!
 
Redigerat av moderator:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.